Senaste nytt

Avbokning av poängresa inte längre möjligt på internet?

mha321

Medlem
Jag avbokade en bonusresa inom Europa den 12 januari. Då funkade det åtminstone online så det skulle isåfall vara ändrat efter det...
 

hg1980

Medlem
Jag bokade av en poängresa för en vecka sedan online utan problem, men denna veckan gick det inte. Fick ringa in.
 

ekf

Medlem
Jag bokade av en poängresa idag, fick ringa in då det inte gick via någon av hemsidorna. När jag bokat av kom jag ihåg att jag även hade problem med att boka av en award i november, den lyckades jag dock till slut avboka via appen (kundtjänst hade stängt) dagen innan avresa.
Avboka via hemsidan, både nya och gamla, brukar normalt funka bra för mig, både awards och 24h-avbokningar...
 
Kan inte detta vara ett resultat av SAS problem med hackningar på senaste tiden.
Vet själv att det var det första jag tänkte på, min resa och poängen.
Tänk er själva att ni lyckats boka en award ala @palmen jorden runt i First.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Som bokades när en gammal regelbok fanns men som inte är okej något mer.
För att märka sen att man blivit hackad och dom avbokat resan och direkt har tillgång till alla dom poängen utöver dom som redan fanns på kontot.

Poängen får man oftast tillbaka med tänk er allt problem med att försöka få tillbaka dom biljetterna/resorna. Vad vi sett och hört förut så lär det ju inte bli direkt, varsågod här är nya biljetter. Chansen att awardplatserna är kvar är nog liten.

Lite jobbigare att avboka ja, men jag tycker det är helt okej då SAS har problem med att EB kontona blir hackade. Även om dom vill lägga det på oss medlemmar, att det är vår mejl som hackats, m.m.
Dom har ju börjat justera vissa saker just för EB kontona, tex att sms/mejl skickas ut så fort någon/något ändrar kontaktuppgifter på ens profil.
Vad jag har hör från förut har inte denna funktion funnits utan tillkommit senaste tiden.
 
Last edited:

ekf

Medlem
@Andreas Ekman Jag tror inte det. När jag ringde in så var det bara att ange bokningsreferens och namn för att avboka, den informationen har man ju redan om man lyckats att ta sig in på någons konto...
Sen, vad ska en illvillig hackare göra med dina poäng? Beställa grejer till någon annans adress? Boka inrikes flygresor där ingen id-kontroll sker? Eller bara jävlas med folk genom att avboka resor?
 
Fast vi har ju hört flera tillfällen då dom nästan länsat kontot på poäng efter dom kommit in.
Så något använder dom poängen till.
Finns ju företag som köper poängen av andra för att sälja vidare och så kan dom köpa saker i shoppen och sälja vidare.

Sen är ju inte Sas alltid dom bästa på lösningar så detta kan ju vara ett försök att försvåra för ev hackare, tycker dom.
Ja sa inte att det var det bästa lösningen eller den var säkraste.
 
Toppen