Senaste nytt

Avbokning av poäng+pengar biljett i GO. Inga poäng tillbaks?!

Det är i grund och botten en betald biljett.
Om basbiljetten du har bokat var en non-refundable fare, är det rimligt att du inte får några poäng tillbaka.
Detta är 100% korrekt.

Jag har själv gjort detta 'misstaget' en gång på LHR-ARN där jag betalade 24500 poäng plus typ 500 kr för en Go-biljett (i hög bokningsklass men ej full flex). Ville avboka några dagar innan (fanns Avios availability och behövde egentligen stanna en dag till), men möttes av beskedet att det skulle innebära förlorade poäng (frågade mycket noggrant då jag var osäker).

Det enda jag kan säga till OP är att om du explicit frågat om du får poängen tillbaka och deras kundtjänst direkt eller implicit sagt att poängen kommer att krediteras, så ska du kräva detta. Däremot har du formellt inte några rättigheter i och med bokningsklassen på en Go-biljett.

Nej, ursprungliga biljettregler fortsätter gälla även efter OT.
Det är så det ska fungera, men det är inte alltid it hänger med. Jag har avbokat en ot:ad plusbiljett en gång och fått tillbaka rubbet från sas. Däremot naturligtvis inte det jag betalade till optiontown...

Nej, ursprungliga biljettregler fortsätter gälla även efter OT.
Ja, det står väl så i OT-villkoren. Men med det sagt, det kan fungera. Jag har själv bokat om GO-biljetter som blivit uppgraderade till Plus via OT utan extra kostnad. Vid ett tillfälle när jag behövde avboka en GO-biljett som låg med väntande OT-uppgradering fick jag rådet från SAS sales support att avvakta resultatet från uppgraderingen.

Toppen