Senaste nytt

Avboka första natten?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag bokade en bra rate (AARP, ja, jag är medlem), den är avbokningsbar fram till 1 dag innan.

Jag undrar om någon har erfarenhet av att avboka första natten ( raten är ej tillgänglig längre )?
Vad händer? Får man behålla den förmånliga rate som nätterna har eller måste man boka av hela och betala ny (mycket dyrare) rate?
Ville fråga här innan jag ringer diamonddesk.
// Jumbooze

Har funkat att korta med en för mig när man ringt direkt till hotellet (har inte provat med diamond desk, jag har inte gjort någon sådan avbokning under perioden jag var Diamond).

Dock gäller det att du inte faller på något annat -- t.ex. om du från början hade en rate som bara var tillgänglig för 3 nätter eller längre bokningar, så kan du inte dra ner den till 2, då blir det ny rate. (Ibland blir det inte det heller, men det handlar nog mest om att de inte har koll)

Har funkat att korta med en för mig när man ringt direkt till hotellet (har inte provat med diamond desk, jag har inte gjort någon sådan avbokning under perioden jag var Diamond).

Dock gäller det att du inte faller på något annat -- t.ex. om du från början hade en rate som bara var tillgänglig för 3 nätter eller längre bokningar, så kan du inte dra ner den till 2, då blir det ny rate. (Ibland blir det inte det heller, men det handlar nog mest om att de inte har koll)
Nej, rate är ej kontrollerad på minst 3 nätter, den kan bokas för en natt

Toppen