Senaste nytt

Austrian tar bort en rad i bussines på Boeing 777-200ER

Hej.

har en resa nästa år i augusi med Austrian från Bankgkok till Vien med OS026, som är ett Boeing 777-200ER.

Hade fixat så familjen kunde sitta i bakre bussines kabinen på rad 8.

Fick nu i veckan ett mail att vårat sättes val var ändrat. Ser då på seat plan, att rad 8 inte längre finns att välja.

Frågade Austrian på messenger vad som har hänt. Fick då svaret.

"Hi, because a whole row 8 of the very space-intensive Business Class is being removed and seats in the other much more space-saving booking categories (Premium Economy) are being added. Best regards, Denis"

Tycker deras svar innehåller lite negativ ton emot bussines class produkten.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror vi kommer se mer av detta i de konfigurationer där möjlighten finns (dvs inga fasta sektioner som ger naturliga avgränsningar mellan kabinerna). Flygbolagen lär i vissa fall kunna byta ut 4-5 stolar i business mot kanske 16 stolar i premium economy.
Tyvärr
 

fcx

Medlem
Jag tror vi kommer se mer av detta i de konfigurationer där möjlighten finns (dvs inga fasta sektioner som ger naturliga avgränsningar mellan kabinerna). Flygbolagen lär i vissa fall kunna byta ut 4-5 stolar i business mot kanske 16 stolar i premium economy.
Tyvärr
Både ja och nej. Business och Premium economy är ju de kabiner som fylls upp mest på de flesta bolag nuförtiden med det moderna långdistansresandet. Lågkostnadsbolagen äter sig in i billigaste economysegmentet. Snarare tycker jag mig se att bolag sätter in fler business/premiumsäten på bekostnad av ekonomiklass, än tvärtom.
 

Carl

Medlem
Både ja och nej. Business och Premium economy är ju de kabiner som fylls upp mest på de flesta bolag nuförtiden med det moderna långdistansresandet. Lågkostnadsbolagen äter sig in i billigaste economysegmentet. Snarare tycker jag mig se att bolag sätter in fler business/premiumsäten på bekostnad av ekonomiklass, än tvärtom.
Isf säljer dom ut business till en för låg kostnad. Självklart måste bolagen optimera lönsamheten för att inte gå under.
 
”Austrian Airlines has revealed plans to reconfigure its Boeing 777s. While this is being marketed as an increase in premium economy capacity, this comes at a cost, naturally”




Den länken pratar om att 8 sätten försvinner från business, när det istället verkar som det är 6 st.

https://runwaygirlnetwork.com/2022/10/austrian-777-business-seats-premium-economy/
 
Toppen