Senaste nytt

Att välja över pölen: 767, 777 eller 747?

erc

Medlem
Kikar på alternativ och funderar på hårdvarans kvalitet när det gäller de tre alternativen 767, 777 och 747. De aktuella platserna är i WT.

767 - fördel med 2-3-2-säteskonfiguration (två personer kan slippa tredje person), nackdel - gamla kärror såvitt jag förstår
777 - fördel med färska kärror, nackdel 3-3-3
747 - fördel med förtrollande maskin, nackdel 3-4-3

Vad flyger ni helst i sällskap om två?

Tolkar det som om alla tre maskiner har likvärdig IFE?

747, 767 och sist 777.

Många 777 är inte direkt nya, om du inte får 777-300 som är sprillans. Då blir den första val. Vilken rutt? Antar att det är JFK/EWR du kikar på, eller YYZ?

Det är LHR-EWR/JFK. Hittat en kombo med 767 till EWR westbound och 747 från JFK eastbound.

2-säteskonfigen talar verkligen för 767.

Jag har flugit med alla de tre kombinationer och håller med att 747/767/777 kombon är bäst. 767 an är inte alls tokig speciellt om man sitter i främre kabinen.

Om vi pratar ECO gillar jag 2-sätena bak i 747an om man är två pers. Härligt plan och ofta lite extra space mot fönsterväggen precis där 2 övergår i 3-säte.

B767 alla gånger. Det krävs en beläggning på strax över 80% innan någon riskerar att få ett middle-seat.

Om vi pratar ECO gillar jag 2-sätena bak i 747an om man är två pers. Härligt plan och ofta lite extra space mot fönsterväggen precis där 2 övergår i 3-säte.

Ända till du skall vänta på minst 300 personer i immigration... har du lite oflax fångar du svansen på föregående BA flight och om illa så har Iberia eller CX också anlänt och då står du i kö 90 minuter eller mer.

Toppen