Matts Lindmark
Medlem
Att det var rejäl prisskillnad har jag inte tänkt på tidigare (som sagt, brukar gå på autopilot när det gäller att boka SK CPH-ARN). Frågan är ju dock hur mycket det gör i praktiken om vi tänker oss t.ex Flygtaxi till MMX plus Arlanda Express (där kan man ju i.o.f ta SLs pendel) jämfört med Öresundståget till CPH eftersom jag nog ändå känner att Flygbussen inte riktigt är optimal (d.v.s Flygtaxin kommer in för att trimma MMX-paketet). Plus naturligtvis flygbiljetten.
Så för min del är det ju lite som:
Öresundståg + SK + Arlanda Express eller SL vs
Flygtaxi + SK + Arlanda Express eller SL
Frågan är då var man landar för hela paketet? Skall jag börja åka buss i båda ändar känns det som att tåget pockar på uppmärksamhet eller BRA till Bromma (framförallt buss till MMX samt buss från ARN lockar inte riktigt jämfört med alternativen som innebär taxi eller tåg alternativt kombinationer).
Så för min del är det ju lite som:
Öresundståg + SK + Arlanda Express eller SL vs
Flygtaxi + SK + Arlanda Express eller SL
Frågan är då var man landar för hela paketet? Skall jag börja åka buss i båda ändar känns det som att tåget pockar på uppmärksamhet eller BRA till Bromma (framförallt buss till MMX samt buss från ARN lockar inte riktigt jämfört med alternativen som innebär taxi eller tåg alternativt kombinationer).