Senaste nytt

Asien i oktober/november

Mikado

Medlem
Behöver förslag på resmål. Vi vill åka till Asien i oktober/november i år, drygt två veckor. Inte Thailand. Gärna kombinera sol och bad med Singapore som vi älskar, eller med Hongkong eller Kuala Lumpur. Kommer resa med Eurobonus award om jag hittar lämpliga biljetter.

Vi söker: prisvärt bra hotell/resort, möjlighet till någon utflykt, vacker natur, bra priser.

Hade tänkt Sri Lanka men får tänka om. Langkawi har vi besökt och gillar mycket men osäker på vädret där. Hur är Bali? Ser att det är regnperiod men kanske är okej ändå? Någon skur gör ju inget om det är sol däremellan.
 
Är inte november en av de svåraste tiderna att hitta bra väder? Mellan monsunerna så inget helt klockrent.

Utan att ha kollat vädret, jag gillade Phu Quoc, en spännande ö där det fanns saker att göra förutom att ligga på stranden.
 

Mikado

Medlem
Är inte november en av de svåraste tiderna att hitta bra väder? Mellan monsunerna så inget helt klockrent.

Utan att ha kollat vädret, jag gillade Phu Quoc, en spännande ö där det fanns saker att göra förutom att ligga på stranden.

Ja det är kanske så, tycker inget verkar super när jag googlat. Men skulle verkligen passa oss bra att åka då och lite moln/regnskurar gör inget, så något hoppas jag att det finns. Jag ska kolla mer på Phu Quoc, inte riktigt fastnat för det jag sett hittills.
 
Ja det är kanske så, tycker inget verkar super när jag googlat. Men skulle verkligen passa oss bra att åka då och lite moln/regnskurar gör inget, så något hoppas jag att det finns. Jag ska kolla mer på Phu Quoc, inte riktigt fastnat för det jag sett hittills.
Så är det, oktober och november är svåra. De gånger vi har velat åka då, och haft siktet inställt på Asien, så har vi alla gånger utom en hamnat i Florida.

Phu Quoc var bättre än vad jag trodde. Vi var där i 2,5 veckor eller något förra året, och vill tillbaka igen.
 

Mikado

Medlem
Har kikat lite på Bali, om man åker i oktober verkar det okej. Någon som har erfarenhet av oktobervädret? Tips på resrutt/hotell för två veckor?
 

Anders R

Medlem
Var på Phu Quoc höstlovet förra året dvs sista veckan i oktober. Vädret var perfekt och hotellet Salinda Resort var ett av dom bättre vi bott på kan verkligen rekommenderas. Dock reagerade vi på hur skräpigt det var på vissa ställen på ön, tror inte jag kommer åka tillbaka.

Har bokat Bali nästa höstlov får se hur det blir är första gången vi åker dit:). Regnperioden har förhoppningsvis inte startat då brukar börja i december enligt vad jag har läst mig till.
 
Toppen