Senaste nytt

ASIANA kör en Malaysian och döper om First Class

Taggen

Medlem
ASIANA gör som Malaysian och döper om First Class till Business Suite och försämrar den mjuka produkten men resenärerna får behålla tillgången till första klass loungen på Incheon. Undrar om man får betala första class eller business class poängpriser? Nu får jag nog behålla min bokning i November.

Asiana Introduces "Business Suite" (First Class Replacement) | One Mile at a Time
https://flyasiana.com/C/KR/KO/customer/notice/detail?id=CM201905070001138324&dispCt=all&page=1&searchOption=&searchText=
 
Last edited:

CoooC

Medlem
Har en resa med Asiana F ICN-FRA inbokad i oktober. Läge att ringa Tallin och kolla läget eller bara avvakta?
 

Abbs

Medlem
Har en resa med Asiana F ICN-FRA inbokad i oktober. Läge att ringa Tallin och kolla läget eller bara avvakta?
Samma här. Jag avvaktar tills något händer med bokningen med att ringa, rimligtvis borde gratis ombokning gälla då(eller iaf få tillbaka poäng). Men om du har alternativ som du vill ha kan det ju vara värt att säkra de redan nu.
Bättre med F stol och C service än att F försvinner helt som de gör på många bolag. Men jag håller med om att det hade varit roligare om F varit kvar helt.
Fast F kommer ju försvinna helt från Asiana när deras leasingavtal för A380 går ut. Ser ingen poäng med en F stol med C service
 

kristerj

Medlem
Jag hade en bokning med Asiana F ( Incheon - Frankfurt) i december. Ringde i förrgår och bokade om till EVA Air i C (Tapei - Paris) som jag aldrig testat. Fick tillbaka poäng och skatter (annan routing) men fick betala 150:- i ombokningsavgift, så det blev en kostnad på 13:- för ombokningen. Kändes helt OK.
 

Chris81

Medlem
Snackade precis med Tallinn om en resa bokad i O-klass till Seoul i Mars 2020. Senaste beskedet som Tallinn fått från Asiana var att man får behålla biljetten och åka deras ”Business Suite” dvs C-service i F-stol. Men kan vara värt att få bekräftat av Asiana, så man inte riskerar att få biljetterna cancellerade. För när jag snackade med Asiana igår sa de att biljetterna skulle avbokas och att jag måste kontakta SAS för ombokning. Nu funderar jag på att boka om och köra EVA till Taipei istället.
 

richard87

Medlem
Hur ser möjligheterna till kompensation ut här? Man blir väl nedgraderad till C i kabinklass även om man får sitta kvar i förstaklass-stolen man reserverat. Poängskillnaden borde väl betalas tillbaka i alla fall?
 
Toppen