Senaste nytt

Artikel: Thai Airways International

Status
Stängd för vidare inlägg.

PKF

Medlem
Som bekant kan man inte flyga Första Klass med Thaiair mellan Skandinavien och Bangkok. Thaiair har bytt namn på Första Klass till Business Klass. Business Klass har bytt namn till Premium Economi. Priserna har man emellertid inte ändrat. det är till och med billigare att flyga Första Klass med Lufthansa än att flyga Business Klass med Thaiair.
Som exempel kollade jag vad det skulle kosta ARN-BKK-ARN 8/5-28/5:
Thaiair Business Klass: 35 305:-
Lufthansa Första Klass: 33 867:-
Det är på samma sätt ungefär samma pris att flyga Business med SAS, som att flyga Premium Economi med Thai.
 

JacobGBG

Medlem
Som bekant kan man inte flyga Första Klass med Thaiair mellan Skandinavien och Bangkok. Thaiair har bytt namn på Första Klass till Business Klass. Business Klass har bytt namn till Premium Economi.

Just denna bit information är så vanligt efterfrågad och relevant att den nästan borde finnas i något FAQ eller som Sticky.
 

Magino

Medlem
Som exempel kollade jag vad det skulle kosta ARN-BKK-ARN 8/5-28/5:
Thaiair Business Klass: 35 305:-
Lufthansa Första Klass: 33 867:-

Jag är mer intresserad av var du lyckas hitta dessa priser för Lufthansa. När jag tittar på deras hemsida kostar en väg 33 867kr och tor för de datum du har ligger priset på 67 787kr
 

JonW

Medlem
Som bekant kan man inte flyga Första Klass med Thaiair mellan Skandinavien och Bangkok. Thaiair har bytt namn på Första Klass till Business Klass. Business Klass har bytt namn till Premium Economi. Priserna har man emellertid inte ändrat. det är till och med billigare att flyga Första Klass med Lufthansa än att flyga Business Klass med Thaiair.
Som exempel kollade jag vad det skulle kosta ARN-BKK-ARN 8/5-28/5:
Thaiair Business Klass: 35 305:-
Lufthansa Första Klass: 33 867:-
Det är på samma sätt ungefär samma pris att flyga Business med SAS, som att flyga Premium Economi med Thai.
Det där med priserna stämmer inte i praktiken.
Antar att du fått uppgifterna från Thai´s hemsidebokning. Problemet är att Sverige är en av de sista marknaderna där TG vill skydda sina resebyråer och därför lägger ut rena fantasipriser på hemsidan.
Verkliga priserna är i regel runt 12-16 000 i PE och 18-25 000 i C, alltså långt under konkurrenternas priser i C resp F.
Och i lågsäsong har priser ända ner till 11 000 förekommit i C.
Men då måste du som sagt boka via t ex Jade Travel eller Odenresor.
 

PKF

Medlem
Det där med priserna stämmer inte i praktiken.
Antar att du fått uppgifterna från Thai´s hemsidebokning. Problemet är att Sverige är en av de sista marknaderna där TG vill skydda sina resebyråer och därför lägger ut rena fantasipriser på hemsidan.
Verkliga priserna är i regel runt 12-16 000 i PE och 18-25 000 i C, alltså långt under konkurrenternas priser i C resp F.
Och i lågsäsong har priser ända ner till 11 000 förekommit i C.
Men då måste du som sagt boka via t ex Jade Travel eller Odenresor.

Sorry, beträffande Lufthansa ser jag nu att jag såg fel.
däremot kostar det kring jul mer att flyga Premium Economi med Thai än att flyga Business med SAS.
 

Dr. Miles

Expert
däremot kostar det kring jul mer att flyga Premium Economi med Thai än att flyga Business med SAS.
Det tycker jag att inte stämmer.
SAS Business class mellan Stockholm-Bangkok t/r kostar runt 19.000 SEK inkl. skatter. Medans THAI Premium Economy mellan Stockholm-Bangkok t/r kostar runt 10.600 SEK inkl. skatter.

http://www.businessclass.se/deals/2...t-r-thai-airways-10-600-sek-inkl-skatter.html

Nyckeln är som JonW skrev, THAI säljer avtalspriser(ej synlig på ITA Software) via resebyrå i de flesta länder, så kan man inte hitta bra priser av THAI biljett på t ex Orbitz, Travelocity, Expedia etc
 

JonW

Medlem
I peak season som ju PKF refererar till, lär du nog iofs få titta i månen efter 10 600 i PE.. Å andra sidan tror jag det blir svårt att komma över de 19 000 om man bokar på resebyrå, möjligen vid sen bokning på svåra dagar.
När det gäller resebyråer verkar det som TG trots allt ger justa priser även på nätet, utom just i Scandinavien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen