Senaste nytt

Artikel: Tanzanite Lounge, Dar es Salaam

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inredningen är otroligt lik loungen vid EBB. När jag först såg bilderna var jag helt säker på att det var den.

Ska besöka denna på fredag hade jag tänkt.

Måste rätta en felaktighet. Det finns visst toaletter i där nere. Både herr, dam och handikapp om man får tro skyltarna.

Just nu renoverar de fontänen(!), vilket verkar innebära att de målar hela rasket med båtfernissa eller liknande, så man behöver inte ta till alkohol för att bli berusad just nu... Aningen irriterande faktiskt.

Turkish har ju börjat flyga på Dar, så jag skall se om mitt EBG ger mig access till underbara Tanzanite lounge ikväll/inatt/imorgon (dep.time 03.45 :( )
Återkommer

Have just been there last week. I find opening hours always there when departures are to come. Egypt Air departs 02:00 a.m. and often grants free access for FFP members. The lounge is relatively good for African lounges. It has been refurbished / extended, I do not fully recognise photo 1 and 3 and the lounge appear in reality much more spacious. Hot snacks, plenty of beers and now SA-wines

Den lougen ser helt anorlunda ut nu. Tror bilderna togs under ombyggnaden. för har varit i den loungen ganska regelbundet sedan 2004.
Nu förtiden är den ganska stor, fast kan bli svårt att få sittplats om kvällen då många bolag går ungefär samtidigt.

En av de bättre loungerna i subsahara africa. (exkl JHB)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen