Senaste nytt

Artikel: Singapore Airlines Silverkris Lounge, Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade den haft fönster hade jag sagt att det var en riktigt bra lounge. Nu är det bara en bra lounge.

Det bör påtalas att SilverKris är av högre nivå än GoldKris bara för läsarnas tydlighetens skull. SQ logik!

När jag reste med CA (Air China) i C-klass blev jag inte inläppt som *gold. CA använder en riktigt risig allmän businesslounge. SQ skyllde på överenskommelse med CA. Emot *A-spirit tycker jag.

När jag reste med CA (Air China) i C-klass blev jag inte inläppt som *gold. CA använder en riktigt risig allmän businesslounge. SQ skyllde på överenskommelse med CA. Emot *A-spirit tycker jag.

Samma i SIN - där har SQ tagit fram en separat *G lounge för folk som reser i C men med andra bolag än SQ. SATS lounge heter den.

Samma i SIN - där har SQ tagit fram en separat *G lounge för folk som reser i C men med andra bolag än SQ. SATS lounge heter den.

Drivs SATS av SQ? I T3 ca 50 meter från SKL har de en Kris Flyer Gold Lounge för *G i eco. Med *G boardingkort i C har jag alltid blivit insläppt i SKL oavsett vilken terminal.

Det är helt enligt reglerna. Biljett i Business Class ger tillgång till Business Class Lounge dvs Silver Kris Lounge på Changi. Det är när du flyger ekonomi från Changi som du blir skickad till en speciallounge.

Nackdel är att toaletten ligger utanför loungen (10m till höger om entreen), varför bara inte ha en egen toalett inne i loungen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen