Senaste nytt

Artikel: SAS Scandinavian Lounge, Oslo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen!
Jag tror att nu är det bara tredjepart lounge i Oslo som är den sista nordiska loungen som inte finns med i lounge guide.

Fina bilder också, tack!

Ja det var hög tid att vi fick SAS Oslo lounge på plats också. Även en guide för business loungen är på gång.

Någon enstaka tredjepartslounge i Skandinavien saknas fortfarande men annars är vi nog ganska heltäckta numera.

Tycker i övrigt att SAS loungen i Oslo är lite underskattad. Ganska fräsch lounge faktiskt och man ser det mesta som händer i transithallen genom fönstret.

Ja det var hög tid att vi fick SAS Oslo lounge på plats också. Även en guide för business loungen är på gång.

Någon enstaka tredjepartslounge i Skandinavien saknas fortfarande men annars är vi nog ganska heltäckta numera.

Tycker i övrigt att SAS loungen i Oslo är lite underskattad. Ganska fräsch lounge faktiskt och man ser det mesta som händer i transithallen genom fönstret
.

Av ARN, CPH och OSL så gillar jag OSL om det inte är knökfullt. Gillar fram för allt ljusinsläppet (stora fönster). ARN känns som en bunker i jämförelse

Last edited:
Instämmer OSL loungen är trivsamast. En anledning kan vara den alltid vänliga och hjälpsamma personalen.
Har man tur så finns det vissa eftermiddagar även riktigt god varm korv.
Om det är mycket folk så brukar det finnas plats i rummet bakom dryckesdisken, in mot Businessloungen. att det är mobilförbud där inne har väl ingen brytt sig i hittills.
En detalj som förvånar mig är att de tagit bort kontrollen in till Scandinavian lounge. Har man väl blivit insläppt till Business så är det bara att knalla vidare in i Scandinavian.

Bra guide! En sak som fångade min uppmärksamhet:

Inte stämmer väl detta för Scandinavian-lounger? :)

När jag har varit i dessa lounger är det bara att gå emellan Business och Scandinavian. Ingen kontroll.

En sak som slog mig sist var att den tysta avdelningen i SSL verkligen inte var tyst. Det talades i mobiltelefon, det diskuterades avslutade affärer, etc. Tyvärr orkade jag inte vara moralens väktare den gången.

OSL är trevligt och fräscht. ARN loungen tycker jag borde stängas för en rejäl uppfräschning under sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen