Senaste nytt

Artikel: British Airways Galleries Club South, London Heathrow, Terminal 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

JensE

Medlem
Jag gillar verkligen denna lounge, synd bara att dom tömt frysen på glass nu!
Kan också rekommendera "movie theatre" när det går en match i Premier League :)
 

Senator

Moderator
Håller med JensE och Concorde här. Områden längst in med glasväggar ut mot terminalen är väldigt ofta tysta och lugna. Om man råkar ha mycket tid och vill slappa/vila är det skönt och lugnt.
 

sembl

Medlem
Det är inte så att glassen är slut bara, hur ska man annars kunna gå till planet med två glassar. Den ena som man äter på väg till gaten och den andra som man äter medan man står i kö för att starta. Blickarna på stolsraden brukar vara ner i glassen och sen....vad har du fått tag på den =)
 

Alf

Medlem
Håller med, en av de bästa lounger jag besökt. Här gäller det att ha gott om tid, maten var bra och utbudet av vin var toppen. Det enda som kändes sjukt var konstnären som satt en lampa på huvudet på två hästar utanför loungen.
 

henrik l

Medlem
Vill bara instämma i hyllningskören. Vad som dessutom gör att denna lounge, enligt min åsikt, konkurrerar ut allt annat på marknaden om vi ser till vilken status som krävs för tillträde, är att redan med ett silverkort hos BA (eller motsvarande OW) har man access. Jag flyger ju "lagom" mycket, så ibland om jag har kort transfer på LHR känner man sig lite besviken om man inte har tid att sitta och njuta av Galleries. Fyra, fem timmar flyger lätt iväg.
 

Senator

Moderator
Personligen tycker jag om att jämföra äpplen med andra äpplen :p Det vill säga för min del är det Europeiska konkurrenter mot Europeiska konkurrenter som är relevant. Men jag inser att andra tycker annorlunda. Så här är min bild av produkterna mellan Europas 3 giganter: Jag tar inte med andra bolag i samma koncern (IB, LX, KL)

Europeisk affärsklass/Club
1. BA
2. LH
3. AF


Europeisk affärsklass/Club lounge på hemmaflygplats
1. BA - LHR T5 (Galleries)
2. AF - CDG
3. LH - FRA/MUC (FTL/Business)

AF har jo bara en nivå om man inte reser F

Lounge för näst högsta nivå med access
1. BAEC Silver - LHR T5 (Galleries)
2. AF/KLM FB Gold - CDG
3. LH M&M FTL - FRA/MUC (FTL/Business)

Lounge för högsta (normala) nivå med access
1. BAEC Gold- LHR T5 (Galleries First)
2. LH M&M SEN - FRA/MUC (SEN)
3. AF/KLM FB Platinum - CDG

Lounge för högsta nivå och/eller F
1. LH FCT/FCL - FRA/MUC (F/HON)
2. BA Concorde Room LHR T5 (F/Concorde Room Card)
OBS! Ingen erfarenhet av AF F på CDG, fanns inte när jag åkte AF F

För mig är BA överlägsen LH samt AF gällande silver, guld och affärsklass in Europa. Dock är LH i egen liga med HON samt F.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen