Betyder detta teoretiska maximum att det teoretiskt skulle vara möjligt att flytta trafiken på Bromma till Arlanda?
Det beror på hur du räknar. Nu tittar vi enbart på banrörelser, det tar ingen som helst hänsyn till en rad andra faktorer.
Luftrummet kan ev. inte klara av den ökade trafikmängden.
Terminalerna kanske inte klarar av mängden passagerare.
Det kan finnas olika logistiska problem, jag spekulerar men det känns inte helt orimligt att saker såsom storleken på cateringkök, bränslefarmar och dylikt kan begränsa.
Sen har du även andra externa faktorer såsom vägar, järnvägar, vatten och el.
Alla dessa faktorer behöver hålla för expansion innan det går att genomföra, det är inte alls omöjligt att det finns flera olika flaskhalsar som måste utvidgas för att tillåta expansion. Det är också ofta så att man tittar på kapacitet över ett dygn (eller åtminstone "dagen", dvs typ 0600-2200), men det kan vara fullt i dom tider bolagen faktiskt vill flyga. Det är extremt få flygplatser som inte har pikar i trafiken, faktum är att Heathrow är nog den enda jag vet som inte har toppar och dalar utan ligger på max i mellan 0600 och 2200 (ish). Sen finns det perioder då det är obalans mellan in- och ut, framförallt tidig morgon då det är mycket högre belastning in än ut.
Sen är Heathrows läge i sig inget att sträva efter, det är inte bra att fylla till 100%. Det är extremt känsligt för störningar och det har skapat en väldigt konstig marknadsbild där slottider är (enligt mig) orimligt värdefulla. Heathrow hade i ett land med lite mer handlingskraftiga politiker (t.ex. Tyksland) haft tre och antagligen fyra banor vid det här laget. Tyvärr verkar britterna fortfarande inte ha insett att resten av Europas storflygplatser gnuggar händerna så länge man bråkar om expansionen.
Sammanfattat som svar på din fråga, jag vet inte, men jag tror det är osannolikt utan att man gör förändringar först, sannolikt på flera olika plan.