011430121
Medlem
Den 24 mars kommer Swedavia att öppna gater med A nummer på Arlanda, dessa kommer i början användas av Ryanair och nås med buss från gate F31
De måste bussas, om jag fattar så ligger dessa A gater nära remoten vid T2 men jag är inte 100% säkerundrar om det här netto verkligen blir sämre för passagerarna? Om de bussas tillbaka till F också så slipper de gå fram och tillbaka till fd T4.
Det är en ny byggnad (som en hangar) och ligger bortanför T2.Var ligger gateområde A? Känner mig jättedum som inte ser det framför mig.
Enligt denna information https://www.swedavia.net/airport/arlanda/innehall/Sidor/bryggor-och-uppstallningsplatser.aspx ska det vara fråga om en byggnad av tillfällig karaktär för att kunna hantera bortfallet av gateanslutna uppställningsplatser när behovet uppstår. Men nu låter det mer som att de sena ankomsterna med Ryanair alltid ska parkeras där över natten och därför får passagerarna för de tidiga avgångarna med Ryanair nöjet att sitta och vänta i vad som väl närmast är att anse som en barack.
Jag håller med, känns inte tillfälligt alls. Att det skulle vara sådan gatebrist att A-gaterna behövs annat än som nödlösning vid speciella tillfällen känns förvånande. De gånger jag är på F-piren tycker jag inte det verkar råda någon gatebrist.Känns ju inte så tillfälligt med toaletter jag kan inte tänka mig att det är bajamajor de sätter upp
Om jag har förstått det hela är dessa A gater snett vänster om T2 och gate 86
Ryanair alltid ska parkeras där över natten och därför får passagerarna för de tidiga avgångarna med Ryanair nöjet att sitta och vänta i vad som väl närmast är att anse som en barack.