Senaste nytt

Arlanda öppnar A gater den 24 mars för Ryanair

undrar om det här netto verkligen blir sämre för passagerarna? Om de bussas tillbaka till F också så slipper de gå fram och tillbaka till fd T4.

Enligt denna information https://www.swedavia.net/airport/arlanda/innehall/Sidor/bryggor-och-uppstallningsplatser.aspx ska det vara fråga om en byggnad av tillfällig karaktär för att kunna hantera bortfallet av gateanslutna uppställningsplatser när behovet uppstår. Men nu låter det mer som att de sena ankomsterna med Ryanair alltid ska parkeras där över natten och därför får passagerarna för de tidiga avgångarna med Ryanair nöjet att sitta och vänta i vad som väl närmast är att anse som en barack.

Känns ju inte så tillfälligt med toaletter jag kan inte tänka mig att det är bajamajor de sätter upp
Om jag har förstått det hela är dessa A gater snett vänster om T2 och gate 86

Enligt denna information https://www.swedavia.net/airport/arlanda/innehall/Sidor/bryggor-och-uppstallningsplatser.aspx ska det vara fråga om en byggnad av tillfällig karaktär för att kunna hantera bortfallet av gateanslutna uppställningsplatser när behovet uppstår. Men nu låter det mer som att de sena ankomsterna med Ryanair alltid ska parkeras där över natten och därför får passagerarna för de tidiga avgångarna med Ryanair nöjet att sitta och vänta i vad som väl närmast är att anse som en barack.

Känns ju inte så tillfälligt med toaletter jag kan inte tänka mig att det är bajamajor de sätter upp
Om jag har förstått det hela är dessa A gater snett vänster om T2 och gate 86
Jag håller med, känns inte tillfälligt alls. Att det skulle vara sådan gatebrist att A-gaterna behövs annat än som nödlösning vid speciella tillfällen känns förvånande. De gånger jag är på F-piren tycker jag inte det verkar råda någon gatebrist.

Ryanair alltid ska parkeras där över natten och därför får passagerarna för de tidiga avgångarna med Ryanair nöjet att sitta och vänta i vad som väl närmast är att anse som en barack.

Jag undrar hur det är tänkt att timing för bussarna från F31 ska vara. Med tanke på att det (åtminstone) gäller de tidiga morgonavgångarna så är det ju i någon mening extra plågsamt för då vill man ju gärna komma till flygplatsen så nära inpå avgång som möjligt. Själva bussresan tar väl knappast längre tid än vad det i dagsläget tar att promenera bort till C-gates, men om man kan behöva vänta ett tag på nästa buss så skapar det ju ett ytterligare osäkerhetsmoment i när man faktiskt måste vara där.

Hm, jag går hellre till C-gates. Detta verkar bökigt. Ryanair är ju stora där - vad kommer att ske där på gamla T4 när Ryan flyttar?

Toppen