Rent historiskt har det inte varit problem, men de är hårdare nu på reasonable routing så det kan bli problem hos vissa agenterJ1981 skrev:Vad tror vi om följande routing: arn - fra - sin - nrt/hnd - kixKlicka för att utvidga...
Rent historiskt har det inte varit problem, men de är hårdare nu på reasonable routing så det kan bli problem hos vissa agenterJ1981 skrev:Vad tror vi om följande routing: arn - fra - sin - nrt/hnd - kixKlicka för att utvidga...
Samtidigt tillåts alltid 2 stop i samma zon om den första är en inrikes i avreselandet, iaf om det är Sverige.Vindpilen skrev:Beror det inte på att det är två byten inom samma zon? Det har jag fått nej på förut (dock var det 2 byten inom samma zon i Asien).Både FRA och IST är inom Europa zonen.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Är denna ok med AMEX 2-4-1 voucher? Det är loungerna som lockar, om någon undrar.CPH-FCO-IST-LAX-BOG-EZEEZE-YYZ-AMS-CPHJag borde väl även slippa bokningsavgiften om 500 SEK eftersom Avianca inte går att boka online?Klicka för att utvidga...
Nej, max 8 segment på en bonusresa, så du kan i teorin ha 7 dit och 1 hem.JohanGE skrev:Är det inte max 4 legs per väg?Klicka för att utvidga...
Nej, 8 per bokning (t o m en enkel resa kan ha 8 segment).JohanGE skrev:Är det inte max 4 legs per väg?Klicka för att utvidga...
My bad!palmen skrev:Nej, max 8 segment på en bonusresa, så du kan i teorin ha 7 dit och 1 hem.Klicka för att utvidga...
HUACA säger jag, det bör inte vara några problem kan jag tycka, men Tallinn tolkar regler lite som de vill nuförtiden tyvärr.taxvalp skrev:Ska till Auckland på enkel resa i februari men är lite sent ute. Har hittat anslutningar till Singapore och sedan vidare till AKL via SYD (sista benet i eko) men Tallinn godkände ej det eftersom sökningen inte kom upp när de sökte anslutningar SIN-AKL. Jag vill alltså åka SIN-SYD i business och sedan SYD-AKL i ekonomi (finns ej business på den flighten).Jag har flugit samma rutt tidigare utan bekymmer - någon ny regeltolkning eller är det HUACA?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:HUACA säger jag, det bör inte vara några problem kan jag tycka, men Tallinn tolkar regler lite som de vill nuförtiden tyvärr.Klicka för att utvidga...
Det står dock klart och tydligt att en bonusresa får vara 8 legs, där finns inget utrymme för egna tolkningar av agenterna. HUACA igen?taxvalp skrev:Ringde igen och fick tala med en annan agent, men nu föll det på för många legs (6 st - dock enkelresa). Trist att samma rutt nekas av två olika anledningar som var för sig inte håller om man ska lita på erfarenheten här...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det står dock klart och tydligt att en bonusresa får vara 8 legs, där finns inget utrymme för egna tolkningar av agenterna. HUACA igen?Klicka för att utvidga...
AndersSI skrev:Tips på bäst route ARN via Vietnamn till Japan och hem med *A?Klicka för att utvidga...
Tack, kollar dettfcx skrev:ARN-IST-SGN-TYO med Turkish, Turkish och ANA är mest realistisk.ARN-BKK-SGN-TYO med Thai, Thai och ANA om du pratar med en flexibel agent.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:Jag har förstått att man kan lyckas få Maldiverna via Singapore med detta eminenta bolag, och till Indien-poäng-pris. Gott så.Men tror (eller vet) någon om man kan lyckas fåSeychellerna med en tripp via Skandinavien-Singapore-Istanbul-Seychellerna? Till Nord/Centralafrika-pris då?Klicka för att utvidga...
Det där kommer du "aldrig" få igenom, om inte personen du talar med helt tappat fattningen.Fredde18 skrev:Men tror (eller vet) någon om man kan lyckas fåSeychellerna med en tripp via Skandinavien-Singapore-Istanbul-Seychellerna? Till Nord/Centralafrika-pris då?Klicka för att utvidga...