Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

• Thread starter Thread starter Jonas C
  • Start date Start date
Von Wiffen skrev:Håller på att kika på alternativ av resrutter till Singapore.Är det någon som vet om denna rutt är big no no? Känns lite som det men vill bara få bekräftat innan jag luskar vidare härFRA-ICN-SIN/SIN-CGK-BKK-KIX-ICN-FRA-ARNKlicka för att utvidga...
Det finns flera som bokat SIN-CGK-BKK på sin resa vidare till Europa så det bör inte vara några problem. Helt klart en omväg men inte helt oresonelig.

Tonton skrev:Bör inte vara något problem. Fine, lite backtracking att åka via CGK, men inte jättefarligt.Förra veckan så bokade jag följande:FRA-ICN-SIN-CGK // DPS-BKK-KIX-ICN-FRA.Kort notis, tyvärr ingen First på BKK-KIX längreKlicka för att utvidga...
Thai har väl First på BKK-KIX?

Tonton skrev:Nja, i skrivande stund, ja. Nej från och med mars/april någon gång, då de sätter in A350 på den rutten.Klicka för att utvidga...
Precis. Därför "tyvärr ingen First på BKK-KIX längre" är lite missvisande.

"First class kommer att försvinna på Bangkok-Osaka" hade varit mer korrekt.

Dr. Miles skrev:Precis. Därför "tyvärr ingen First på BKK-KIXlängre" är lite missvisande."First classkommer att försvinnapå Bangkok-Osaka" hade varit mer korrekt.Klicka för att utvidga...
Så om jag förstått det rätt försvinner även First på TG622 Bangkok-Osaka. Jag kollar på datum runt slutet av april.

Vill även tacka för alla svar //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png

Von Wiffen skrev:Så om jag förstått det rätt försvinner även First på TG622 Bangkok-Osaka. Jag kollar på datum runt slutet av april.Vill även tacka för alla svarKlicka för att utvidga...
Just TG622/623 kör flygs av A380 från 20APR och i varje fall över sommaren. Så de två avgångarna är med First.

aruba1 skrev:Just TG622/623 kör flygs av A380 från 20APR och i varje fall över sommaren. Så de två avgångarna är med First.Klicka för att utvidga...

Precis, jag flyger med TG622 BKK-KIX i oktober, även då med A380 i first som det ser ut just nu. Vid bokningstillfället var det B747. Ringde faktiskt Tallin idag för att dubbelkolla och de säger att den är ”confirmed”. Är det någon som hört om first försvinner även på TG622/623 framöver?

Open jaw biljett så hemresan blir TG677 NRT-BKK, även den med A380 i first.

Capa skrev:Precis, jag flyger med TG622 BKK-KIX i oktober, även då med A380 i first som det ser ut just nu. Vid bokningstillfället var det B747. Ringde faktiskt Tallin idag för att dubbelkolla och de säger att den är ”confirmed”. Är det någon som hört om first försvinner även på TG622/623 framöver?Open jaw biljett så hemresan blir TG677 NRT-BKK, även den med A380 i first.Klicka för att utvidga...
Det är det nog ingen som säkert vet och det enda Tallin vet med ”confirmed” är väl själva biljetten. Knappast flygplanstyp och som flera tidigare skrivit så har plan ändrats och klasser försvunnit på flertalet ”confirmed” så du får hoppas på det bästa men några garantier finns aldrig. Även om schemat säger en sak så kan equipment change också hända nära inpå, något Thai är speciellt kända för. I synnerhet intra asien

Hittade massa platser i ANA First till LAX(och tillbaka) och klurade hur jag får till en routing som innehåller den rutten om jag utgår från ARN, någon som kan hjälpa? Jag måste väl då göra två bokningar? En som tar mig till Asien och en som tar mig från Asien till Nordamerika?

Har två vouchers men bara 250k Eurobonuspoäng så jag antar att det inte går att få till men tänkte ändå höra efter om jag missat något

johisco skrev:Hittade massa platser i ANA First till LAX(och tillbaka) och klurade hur jag får till en routing som innehåller den rutten om jag utgår från ARN, någon som kan hjälpa? Jag måste väl då göra två bokningar? En som tar mig till Asien och en som tar mig från Asien till Nordamerika?Har två vouchers men bara 250k Eurobonuspoäng så jag antar att det inte går att få till men tänkte ändå höra efter om jag missat någotKlicka för att utvidga...
2 vouchers och 95.000x2 poäng räcker. Kör utresa till Jakarta med massa First och sen från Jakarta via Singapore och Tokyo till Los Angeles.

Känns dock lite slöseri, borde gå hitta ANA till Europa.

palmen skrev:2 vouchers och 95.000x2 poäng räcker. Kör utresa till Jakarta med massa First och sen från Jakarta via Singapore och Tokyo till Los Angeles.Känns dock lite slöseri, borde gå hitta ANA till Europa.Klicka för att utvidga...
Glömde nämna att vi är två så det blir väl som sagt dubbelt då, 190kX2...

Men håller med, den känns lite kaka på kaka ändå så det spelar inte så mycket roll att jag inte har 380K poäng.

Har letat men det verkar inte gå att hitta 2 platser med ANA. Hittar hur många flyg som helst i ANA First för två mellan Tokyo och USA men ej Europa...

Får skita i den då. Försöker få till en kreativ routing med en massa First i sommar men kommer ej på något bra. Hade helst kört USA nånstans men det finns ju ingen vettig First dit att boka nu. Hittar inte ens Business.

Tips på annat bra sommarresmål i Asien än Bali och Thailand (var där förra sommaren)? Om man inte vill köra storstad alltså...

johisco skrev:Glömde nämna att vi är två så det blir väl som sagt dubbelt då, 190kX2...Men håller med, den känns lite kaka på kaka ändå så det spelar inte så mycket roll att jag inte har 380K poäng.Har letat men det verkar inte gå att hitta 2 platser med ANA. Hittar hur många flyg som helst i ANA First för två mellan Tokyo och USA men ej Europa...Får skita i den då. Försöker få till en kreativ routing med en massa First i sommar men kommer ej på något bra. Hade helst kört USA nånstans men det finns ju ingen vettig First dit att boka nu. Hittar inte ens Business.Tips på annat bra sommarresmål i Asien än Bali och Thailand (var där förra sommaren)? Om man inte vill köra storstad alltså...Klicka för att utvidga...
Starta gärna en separat tråd om det, blir väldigt off topic här annars.

Köp biljett till Asien och börja resa därifrån sen till USA, alternativt köp till USA och award till Asien.

Jag skulle inte gå allt för långt för att uppleva ANA First, tar hellre Lufthansa First från Tyskland och tycker Asiana är bättre och thai är ungefär likvärdigt (sämre i luften, bättre på marken).

palmen skrev:2 vouchers och 95.000x2 poäng räcker. Kör utresa till Jakarta med massa First och sen från Jakarta via Singapore och Tokyo till Los Angeles.Känns dock lite slöseri, borde gå hitta ANA till Europa.Klicka för att utvidga...
Hittar inte längre Singapore till Tokyo i F ( tittar i Augusti) har Ana slutat med dessa? Hittar endast SQ F på den rutten

Men om du reser fr Singapore, vill du då inte hellre åka SQ för att få ”hemma-bas perks”

Eller det är ej bokningsbart med EB poäng kanske?

jumbooze skrev:Hittar inte längre Singapore till Tokyo i F ( tittar i Augusti) har Ana slutat med dessa? Hittar endast SQ F på den ruttenKlicka för att utvidga...

jumbooze skrev:Hittar inte längre Singapore till Tokyo i F ( tittar i Augusti) har Ana slutat med dessa? Hittar endast SQ F på den ruttenKlicka för att utvidga...
Ja ANA slutar med 77W på den sträckan och då försvinner också First. Kommer inte ihåg när det sker men har för mig att det är nu vid sommartabellen om det inte redan trätt i kraft.

squeezen skrev:Men om du reser fr Singapore, vill du då inte hellre åka SQ för att få ”hemma-bas perks”Eller det är ej bokningsbart med EB poäng kanske?Klicka för att utvidga...
Går bara att boka Singapore Airlines First på de plan som kör "regioanl first" dvs Jakarta, Manilla och Brunei har jag för mig.

På deras A380 och 77W kan man inte boka First med Eurobonus poäng.

Är denna routing giltig? Är ju inte direkt "raka vägen" men betydligt komplicerade/roliga routings har ju gått igenom.

BKK är destinationen.

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-FRA-HND-BKK, BKK-SIN-ICN-FRA-ARN&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Back