Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

  • Thread starter Thread starter Jonas C
  • Start date Start date
Per N skrev:Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?ARN-MUC-BKK-KIX-HKG

SIN
-CGK-BKK-FRA-ARNKlicka för att utvidga...
ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.


Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)
 
squeezen skrev:ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)Klicka för att utvidga...
Hoppas du har rätt, tycker den där routingen känns riktigt lockande. Thai verkar inte köra First mellan BKK-HKG förrän 1/11 och denna resa är planerad innan dess. Vägen via Osaka blir då perfekt.
 
Gus skrev:Jag får helt enkelt avboka resan när sonen är född och hoppas att platserna kommer tillbaka, och att jag får igenom min routing även den gången.Klicka för att utvidga...
Kan du inte bara göra en namnändring för 150kr på den redan befintliga infantbiljetten när sonen väl är född? Då får du behålla din bokning och byter bara ut "vilket barn som nu skulle få följa med"...
 
Berglund skrev:Kan du inte bara göra en namnändring för 150kr på den redan befintliga infantbiljetten när sonen väl är född? Då får du behålla din bokning och byter bara ut "vilket barn som nu skulle få följa med"...Klicka för att utvidga...


Tyvärr går det inte att göra namnändringar på Star Alliance-awards.
 
Per N skrev:Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?ARN-MUC-BKK-KIX-HKG

SIN
-CGK-BKK-FRA-ARNKlicka för att utvidga...


squeezen skrev:ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)Klicka för att utvidga...
Den var inte giltig då det inte var "most reasonable routing att flyga från Bangkok via Osaka till Hong Kong.
 
Per N skrev:Den var inte giltig då det inte var "most reasonable routing att flyga från Bangkok via Osaka till Hong Kong.Klicka för att utvidga...
Tips: Rita upp routingen på gcmap.com. Om det förekommer långa sträckor där man först flyger åt ena hållet och sedan åt rakt motsatt håll igen så är det ganska troligt att anse som backtracking och därmed inte most reasonable routing.
 
Per N skrev:Den var inte giltig då det inte var "most reasonable routing att flyga från Bangkok via Osaka till Hong Kong.Klicka för att utvidga...
Ah, jag menade mer svara på frågan om det var giltigt att landa ner i 3:e zon.

De exakta destinationer du valt har jag inte koll på tyvärr.

Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.



Synd du inte fick igenom din.
 
Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.

Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.

Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.

Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?

Dags för HUACA?



Ville alltså åka:

map



http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-pek-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper



Eller:

map



http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-icn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper



Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
 
Krotan skrev:Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?Dags för HUACA?Ville alltså åka:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-pek-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperEller:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-icn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperBägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"Klicka för att utvidga...
Det blir ju en liten omväg att åka så. Hade agenten något förslag på hur du skulle åka istället? Över Nordamerika borde fungera annars.

map



http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fr...hnl, arn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jakob Österberg skrev:Det blir ju en liten omväg att åka så. Hade agenten något förslag på hur du skulle åka istället? Över Nordamerika borde fungera annars.http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fr...hnl, arn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...


Nordamerika var förslaget och enda alternativet sa hon.

Inga problem för mig att åka det håller istället, men ser inte för mig att United någonsin kommer släppa fem platser i C tyvärr.

Inte helt lätt när man är så många som ska ut och resa.
 
agehall skrev:Rätt vässentlig skillnad på det och att flyga BKK-KIX-HKG som innebär rejäl backtracking på slutet.Klicka för att utvidga...
Precis, jag ville i första inlägget svara på frågan om det var ok att landa ner i 3:e zon.

Inte gällande rutten specifikt där man vänder i BKK.
 
Krotan skrev:Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?Dags för HUACA?Ville alltså åka:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-pek-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperEller:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-icn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperBägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"Klicka för att utvidga...
Det är väl omöjligt att åka till Hawaii från Sverige utan att passera en tredje zon? Om du åker via Nordamerika så blir ju Nordamerika tredje zonen. Jag hade helt klart gjort en HUACA.
 
Krotan skrev:Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?Dags för HUACA?Ville alltså åka:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-pek-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperEller:http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-icn-hnl&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperBägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"Klicka för att utvidga...
Jag tycker den är högsta reasonable så testa igen några gånger. Hur många miles extra i procent är det vis Asien? Det är ju absolut igen jätteomväg direkt. Det känns som att det inte finns en "computer says no" utan att det är upp till agenten att bestämma.
 
squeezen skrev:Ah, jag menade mer svara på frågan om det var giltigt att landa ner i 3:e zon.De exakta destinationer du valt har jag inte koll på tyvärr.Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.Synd du inte fick igenom din.Klicka för att utvidga...
Är den där verkligen giltig med två stopp i tredje zon? I så fall ska jag testa att boka den.
 
Per N skrev:Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?ARN-MUC-BKK-KIX-HKG

SIN
-CGK-BKK-FRA-ARNKlicka för att utvidga...


Maximum Permitted Mileage mellan Stockholm-Hong Kong:



Kod:


STOHKG-YY 24JAN18

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
GI M 5M 10M 15M 20M 25M

MPM EH 8180 8589 8998 9407 9816 10225
MPM TS 8736 9172 9609 10046 10483 10920

Via Eastern Hemisphere (via Sydostasien) får man flyga max 10.225 miles.






ARN-MUC-BKK-KIX-HKGKlicka för att utvidga...


Denna routing är 10.418 miles så det finns risk att det inte godkänns av Tallinn, men du får prova helt enkelt.

Utan sista Osaka-Hong Kong ska det inte vara några problem. (alltså, Osaka som destination)

Alternativt, flyga direkt mellan Bangkok-Hong Kong och skippa Osaka.

map



http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-MUC-BKK-KIX-HKG&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper






SIN-CGK-BKK-FRA-ARNKlicka för att utvidga...
Jag ser inte något problem av den här routingen.

map



http://www.gcmap.com/mapui?P=SIN-CGK-BKK-FRA-ARN&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jag fick ta bort Osaka och bokade utresa ARN-MUC-BKK-HKG, återresa SIN-CGK-BKK-MUC-ARN. @squeezen hade fått igenom CPH-FRA-ICN-KIX-BKK men finns det inte en regel som säger "max ett stopp i tredje zon"?
 
Back
Top