Senator skrev:Vad är skillnaden?ARN-LHR trafikeras till stor del av A32x familien + en B767 per dag. På alla A32x är det den flexibla Club Europe kabinen där utrymme för platser A och C motsvarar ca det raderna i Euro Traveller har i plats på A-B-C. Så en mycket bredare stol. D-F har en E också som är tom. Trots detta är raden med D-E(tom)-F bredare i Club Europe än vad motsvarande är i Euro Traveller. Liten varning för B767an att man inte skall välja platser på A-B eller J-K då dessa har vanlig bredd samt ingen avstånd mellan stolar. D-F är lysande stolar.ARN-LCY trafikeras av dessa nya fräscha ERJ. Härliga flygplan, men kabinen är konfigurerat A-B och C-D i båda klasser. Det gör att när det är fullt så sitter man lika tight i Club Europe som bak. Som referenspunkt så använder Lufthansa t.ex. bara en stol per två, där gör Lufthansa detta mycket bättre.När det gäller catering så uppfattar jag att från LCY är den annan leverantör med annat utbud. Jag har haft 6 segment mellan ARN-LHR sedan augusti, och det har varit väldigt bra mat och service på alla resor både till och från LHR. På mina två resor till/från LCY har maten inte varit samma kvalité...Det jag skulle rekommendera om man vill testa själv är att flyga från ARN till LCY då flygplatsupplevelsen på ARN blir den samma, sedan flyga från LHR till ARN så man kan testa den produkt och jämföra själv. Fördelen med detta är att du även då kan prova på det underbara lounge utbud BA har på LHR även för denna typ av biljett. Hade med mig en nära vän till Galleries First i söndags som har varit EBG under några år, och han var helt slagen av det BA hade att erbjuda på LHR.Klicka för att utvidga...