Tonton skrev:Kortförsäkringar Wikia | FANDOM powered by WikiaHär kan du kika på ett överskådligt sätt!Klicka för att utvidga...
Jag försökte i början av året, både i Los Angeles och New York. Fick inga $15 i credit, då. Det behöver säkert registreras på något sätt.taxvalp skrev:I Uber-appen står det att innehavare av Amex Platinum får 15$ att resa för varje månad i USA. Hittar inget uppenbart i det finstilta om att det ej gäller utländska kort. Någon som provat? Annars gör jag det snart...Klicka för att utvidga...
Blomsternisse skrev:Tar "ett tag", hanteras ju helt av hotellens administration, så kanske 3-4 veckor och snabbare om du har tur.Skall du resa innan dess så kan du i många fall använda ditt digitala medlemskort, alt prata med kundtjänst så kan du få kod för Priority Pass (även den finns digitalt förvisso) och det mesta går att lösa.Klicka för att utvidga...
Hur länge har du väntat?Erik M skrev:Ja, var otydlig, det är ju själva statusen / digitala kortet jag är intresserad av.Fick ingen bekräftelse på de grejer jag anmälde mig för. Men jag väntar väl lite till.Klicka för att utvidga...
Tack! Det var väldigt bra.Tonton skrev:Kortförsäkringar Wikia | FANDOM powered by WikiaHär kan du kika på ett överskådligt sätt!Klicka för att utvidga...
Det är iallafall högst tveksamt om det gäller. Jag skulle nog be om att få skriftligt vad som gäller med ett sådant case innan jag skulle förlita mig på att försäkringen gäller.gastronaut skrev:När de säger "[resan] måste påbörjas och avslutas i det land där den Försäkrade är bosatt" - gäller den då inte på hemresan om den är bokad som en separat biljett?Klicka för att utvidga...
gastronaut skrev:När de säger "[resan] måste påbörjas och avslutas i det land där den Försäkrade är bosatt" - gäller den då inte på hemresan om den är bokad som en separat biljett?Klicka för att utvidga...
gastronaut skrev:Tack! Det var väldigt bra.Nu har jag lärt mig att det inte är så stor skillnad mellan Platinum och Elite; lite högre belopp på ett fåtal punkter, samt hyrbilsdelen. Det var större skillnad mellan Premium och Elite.Jag är iaf glad att jag såg villkoren för SAS Mastercard innan jag använde det - de ersätter inte hotell (tex vid avbokning pga sjukdom) om det inte står med på samma bokningsbekräftelse som flyget!När de säger "[resan] måste påbörjas och avslutas i det land där den Försäkrade är bosatt" - gäller den då inte på hemresan om den är bokad som en separat biljett?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det är iallafall högst tveksamt om det gäller. Jag skulle nog be om att få skriftligt vad som gäller med ett sådant case innan jag skulle förlita mig på att försäkringen gäller.Klicka för att utvidga...
Du kan lita på den infon, jag gjorde detta i somras och har kvar mitt gamla kort. Du måste dock själv kontakta Amex när du skaffat platinum och be dom uppdatera ditt premium till att bli gratis, hette något med att göra det till ett "companion card"MrDollar skrev:Är det någon här som har SAS Amex Premiumbetalkortet (gamla)och ansökt om platinum nu på senaste? Enligt Amex så ingår ju ett Premium i års/månads avg för Platinum. Min fråga är då: Är ert premium fortfarande gamla betalkort och ej nytt kreditkort?Jag frågade Amex kundtjänst förut och fick svaret att mitt premium kvarstår som det är (betalkort), men att avgiften försvinner iom platinum. Och vi alla vet ju hur mycket man kan lita på kundtjänst.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Vilka hotellststusar ger ett svenskt AmEx platinum idag? AmEx hemsida var inte direkt ett under av tydlighet.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Tack! Hur jag än gör hittar jag ingen länk till den där sidan när jag själv surfar runt...Klicka för att utvidga...