Är Amex Platinum rätt val för mig?

Fast om Amex har ögon på dessa trådar skulle det väl ändrats ganska omgående eller? Och dessutom gör man väl bara saken ännu tydligare genom att skriva väck inte björnen och liknande gissar jag.

Jag har skaffat ett Amex Platinum. Inom 3 månader ska jag handla för 20 000 kr för att få min startbonus. Kan man se hur mycket jag har handlat för hittills?

Gus skrev:Jag har skaffat ett Amex Platinum. Inom 3 månader ska jag handla för 20 000 kr för att få min startbonus. Kan man se hur mycket jag har handlat för hittills?Klicka för att utvidga...

Kolla på dina fakturor, det är från och med den första fakturan som dina tre månader startar.

Scanic Floor 3 försvinner som Platinum-förmån.

"Uppdatering till dig som är Platinum-medlem och registrerad i Scandic Friends Level 3

Vi ser ständigt över vårt utbud av partnerprogram och vi väljer nu att avsluta samarbetet mellan American Express och Scandic. Detta innebär att en ny registrering i Scandic Friends Level 3 inte kan göras efter 1:a februari 2019. Du som redan är uppgraderad till Level 3 behåller din nivå året ut."

Niclas.J skrev:Scanic Floor 3 försvinner som Platinum-förmån."Uppdatering till dig som är Platinum-medlem och registrerad i Scandic Friends Level 3Vi ser ständigt över vårt utbud av partnerprogram och vi väljer nu att avsluta samarbetet mellan American Express och Scandic. Detta innebär att en ny registrering i Scandic Friends Level 3 inte kan göras efter 1:a februari 2019. Du som redan är uppgraderad till Level 3 behåller din nivå året ut."Klicka för att utvidga...

Försökte göra en anmälan nu hos kundtjänst men fick nej....

Niclas.J skrev:Scanic Floor 3 försvinner som Platinum-förmån."Uppdatering till dig som är Platinum-medlem och registrerad i Scandic Friends Level 3Vi ser ständigt över vårt utbud av partnerprogram och vi väljer nu att avsluta samarbetet mellan American Express och Scandic. Detta innebär att en ny registrering i Scandic Friends Level 3 inte kan göras efter 1:a februari 2019. Du som redan är uppgraderad till Level 3 behåller din nivå året ut."Klicka för att utvidga...
Undrar vad de lägger till istället

Men nej, vad dåligt! Det har varit en av de bättre och mer använda förmånerna för mig. Undrar hur/om Amex tänker kompensera upp det på något vis.

Var hittas denna info?

MVH

Tycker verkligen att Amex i Sverige borde ha en nordisk hotellkedja och inte bara de globala jättarna.

Därav var Scandic bra, men annars då? Choice?

Jag har bara haft Amex platinum ett par månader och en av de större anledningarna var just Scandicnivån. Först avslutad conciergetjänst och nu detta - är det här en isolerad händelse eller är Amex platinum påväg utför? Vad säger ni som varit med betydligt längre än jag?

AARvidsson skrev:Jag har bara haft Amex platinum ett par månader och en av de större anledningarna var just Scandicnivån. Först avslutad conciergetjänst och nu detta - är det här en isolerad händelse eller är Amex platinum påväg utför? Vad säger ni som varit med betydligt längre än jag?Klicka för att utvidga...

Om man inte reser mycket från Arlanda, så är det helt klart påväg utför.

Ingår fortfarande priority pass även för extrakortet? Direkt när vi fick våra kort ansökte vi om priority pass via en länk. Jag fick mitt efter någon vecka men frugan har inte fått sitt ännu.

När frugan som har extrakort loggar in i sin profil så kan hon välja mellan 8 förmåner, priority pass är inte en av dem. Jag som har huvudkortet kan välja mellan 9 förmåner, inkl priority pass.

Gus skrev:Ingår fortfarande priority pass även för extrakortet? Direkt när vi fick våra kort ansökte vi om priority pass via en länk. Jag fick mitt efter någon vecka men frugan har inte fått sitt ännu.När frugan som har extrakort loggar in i sin profil så kan hon välja mellan 8 förmåner, priority pass är inte en av dem. Jag som har huvudkortet kan välja mellan 9 förmåner, inkl priority pass.Klicka för att utvidga...

Fick info om att PP skall ingå även till extrakortet av kundtjänst och ansökte via min frus konto för några dagar sedan. Fick leta fram en länk via kom igång-sidan: Kom igång med ditt Platinum | American Express Sverige

Följande avsnitt nedan tycker jag skvallrar om att det ingår, använde länken som texten hänvisar till

””

Priority Pass:

Ett nytt Priority Pass kommer automatiskt till din brevlåda inom tre veckor – medan extrakortsmedlem behöver ansöka om ett förnyat Priority Pass här. Notera att ditt gamla medlemskap är giltigt under tiden.

””

Jag är inte jättenöjd med platinums telefonservice. Jag försöker ringa dem och de ber mig knappa in mitt kortnummer och telefonkod. Sen säger de "ditt samtal kopplas fram". Direkt efter säger de att kundservice hsr stängt, utan någon information om deras öppettider. Har de öppet på helgen? Vi ska resa på tisdag och jag vill gärna få ett digitalt nummer till min frus priority pass.

Back