Senaste nytt

Använde ni US Airways Dividend Miles innan ni blev medlem på BC.se?

Använde ni US Airways Dividend Miles innan ni blev medlem på BC.se?

• Hade inget konto före min BC.se tid och har inte bokat någon bonusresa med poäng från dem än

Votes: 29 40,8%
  • Hade inget konto före min BC.se tid men bokat bonusresor med poäng från dem efter BC.se medlemskap

Votes: 30 42,3%
  • Hade redan kontot före min BC.se tid, men aldrig bokat bonusresor med poäng från dem före BC.se

Votes: 2 2,8%
  • Hade redan kontot och hade bokat bonusresor med poäng från dem före BC.se

Votes: 5 7,0%
  • Vad är US Airways Dividend Miles?

Votes: 5 7,0%

• Total voters
    71
Har velat boka bonusresa men kampanjerna har alltid varit så dåligt tajmade, antingen fel tid på året eller krock med annan resa. Kanske skulle ha följt Senator's råd och avsatt en summa pengar varje månad åt eventuella kampanjer…

Är dock fast besluten på att köpa LifeMiles under nästa kampanj då jag har hittat en routing som jag tycker känns prisvärd :)

Hur har det fungerat med att erhålla platser på de dagar du velat resa på? Har du vid något tillfälle bokat två platser och hur har det sett ut då? Min erfarenhet med Eurobonus är att det i stort sett är omöjligt att få på önskat datum när det gäller långlinjerna. Med OW är det betydligt bättre vid de tillfällen som varit aktuella för mej.

Jag har under de senaste två åren bokat 3 t/r till Asien för två personer, 2 i C och en i F. Visst har vi fått vara lite flexibla med datum och routing, men vi har alltid fått tag på biljetter i de tidsintervaller vi har velat ha, så jag kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd. Jämför du med att hitta två Star Alliance-platser med EB borde det vara lika lätt/svårt, men om du jämför med bara SAS är det naturligtvis mycket lättare.

Hade ett konto med 0p sen länge... efter jag började lära mig mer på BC så fylldes det på för att göra första tjänsteresan på USDM miles, F till Asien för under ekonomi pris blir inte dumt, hoppas jag. :cool:

Jag har skaffat konton på både USDM samt UA MP efter jag blev medlem här, samt åkt på flera bonusresor i F för köpta USDM-miles. Min strategi har varit att ha minst 120.000 miles på USDM samt minst 40.000 miles hos UA MP. Och ja, det är doktorns ordination :)

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Hur har det fungerat med att erhålla platser på de dagar du velat resa på? Har du vid något tillfälle bokat två platser och hur har det sett ut då? Min erfarenhet med Eurobonus är att det i stort sett är omöjligt att få på önskat datum när det gäller långlinjerna. Med OW är det betydligt bättre vid de tillfällen som varit aktuella för mej.

Det har gått bra varje gång utom nu förra veckan. Då jag fick åka ner till Australien på måndagen istället på söndagen. Men jag bokar bara för en. Däremot har det inte alltid varit lätt att få ihop det kan ta upp till 90 minuter hos US Airways agenten. US Airways tillgång stämer inte alltid med det jag själv hittar. Jag fick sitta med bland annat Thai linjekarta för att få till den där besvärliga sträckan Europa - Asien. Thai verkar ha bäst utbud av poängplatser, så det har blivit mycket Thai i C. Vid ett tillfälle från Sydafrika i julas var jag tvungen att komma tillbaks på ett viss datum och tog då ett ben i ekonomi. Annars går det nästan alltid att få till det med kreativ routing. Fast det kan ju bli rätt långdraget med många flygplatsbyten. Ibland hamnar man till och med i Shanghai, vilket jag inte alls har lust med.

Skaffade USDM-konto efter att jag varit medlem här några månader, vill jag minnas. Har gjort en intra-asien-resa och en EU-Asien i F. Har ytterligare en EU-Asien och en EU-Australien, båda i F, bokade. 150,000 poäng kvar på kontot. Hade inte ens funderat på att åka First Class innan denna möjlighet gavs. Tack så jättemycket för alla tips som ges via Businessclass.se.

rob74. Jag förstår att det vart lite tur med agentrouletten, men det hade varit kul och höra hur den routingen såg ut

Ja, det var en synnerlig tur det! Någon annan här har dock lyckats med 100k jämnt, har jag för mig... :)

Routing: ARN-LHR (SAS i C), LHR-NRT (ANA i F), NRT-BKK (Thai i F), BKK-SYD (Thai i F) /Destination/ SYD-BKK (Thai i F) /Stopover/ BKK-FRA (Thai i F), FRA-ARN (Lufthansa i C).

Toppen