Senaste nytt

Använda sas Voucher i euro

drW

Medlem
Har fått lite euro vouchers utställda av sas och på den står det att de ska kunna gå att använda till ombordssortimentet bla. Men när jag igår ville använda voucher ombort på väg till Reykjavik så hade personalen aldrig sett sådana och kunde definitivt inte använda dem.
Vet någon vad som gäller? Går det att delbetala med dem på något vis? Är ju rätt meningslöst annars.
 

adhoc76

Medlem
Ja det går iallafall att använda dem för att delbetala vid köp av flygresor. Vanliga kundtjänsten klarar dock bara vissa typer av voucher. Jag hade ett elände att använda voucher som delbetalning. Fick ringa till olika nummer innan jag kom fram till en person som begrep vad detta var. Sedan tog det flera veckor innan biljetterna ställdes ut. De skickade vidare till annan del av firman som skulle dra mellanskillnaden från kort, vilket tog en vansinnig tid.

Voucher är inte särskilt kul eller enkelt med andra ord är min erfarenhet.
 

Thornado

Medlem
Är väl enbart bra för leverantören som kan ge en ersättning till låg eller i bästa fall ingen kostnad.

Nja, det beror väl på villkoren kring dealen. Tidigare så gav ju SAS alternativet att få ut sin EU-kompensation antingen i pengar eller vouchers, och valde man att ta den i vouchers så fick man dubbla beloppet. Som redan har nämnts så var det krångligt värre att använda dessa vouchers, men jag tyckte ändå att det för det mesta var värt det när man ändå reser rätt så mycket med SAS.
 

agehall

Medlem
Vet någon vad som gäller? Går det att delbetala med dem på något vis?
Jag har använt ganska många sådana genom åren.

De är giltiga som betalningsmedel ombord men du får ingen växel, så se till att du handlar för lite mer än vouchern är värd. Sista gången var när jag och frugan hade 2x€600 i vouchers som höll på att gå ut så vi spenderade alltihop på väg till PVG. Vi mer eller mindre tömde vagnen på allt användbart så jag tyckte nästan lite synd om resten av passagerarna. (Vi satt på rad 1)

Du kan även använda vouchers för att boka resor. Om man ringer in och bokar så ska det sedan gå att skicka in vouchern någonstans - det har jag aldrig testat själv utan jag har alltid åkt till ARN och pratat med biljettkontoret där direkt som kan hantera vouchers. Om personen man pratar med så har de instruktioner i sina pärmar.
 

Walter

Medlem
Du kan även använda vouchers för att boka resor. Om man ringer in och bokar så ska det sedan gå att skicka in vouchern någonstans - det har jag aldrig testat själv utan jag har alltid åkt till ARN och pratat med biljettkontoret där direkt som kan hantera vouchers. Om personen man pratar med så har de instruktioner i sina pärmar.

Jag har bokat en resa med voucher. Den kostade precis (eller ca 50-100kr) mindre än voucherns värde. Jag accepterade att mellanskillanden brann inne och det var superenkelt att boka via telefon, har för mig att nummret stod på vouchern. Postade in vouchern och biljetten ställdes ut nån vecka senare.
 

squeezen

Medlem
Jag har bokat en resa med voucher. Den kostade precis (eller ca 50-100kr) mindre än voucherns värde. Jag accepterade att mellanskillanden brann inne och det var superenkelt att boka via telefon, har för mig att nummret stod på vouchern. Postade in vouchern och biljetten ställdes ut nån vecka senare.
+1 på den
 

Delayed

Medlem
jag och frugan hade 2x€600 i vouchers som höll på att gå ut så vi spenderade alltihop på väg till PVG. Vi mer eller mindre tömde vagnen på allt användbart så jag tyckte nästan lite synd om resten av passagerarna. (Vi satt på rad 1)
Ha. Ha, helt underbart. Begreppet medvetet resande tas till nya nivåer. Du borde nästan fått vagnen på köpet. :)
 
Toppen