Senaste nytt

Använda poäng i Restaurang?

Jojje82

Ny medlem
Vet inte om det är jag som missat detta eller om det är nytt men jag kan inte minnas att jag läst detta tidigare.

5. Uttag av bonuspoäng – satser​

Restaurangbesök Medlem kan använda jämna 10 000 bonuspoäng till ett värde av 300 SEK/NOK/DKK för betalning av nota på utvalda restauranger ägda av Strawberry. Medlemmen uppmanas att kontakta hotellet på förhand för att kontrollera om bonusuttag är möjligt i restaurangen. Det ges inga växelpengar på bonusuttag på restaurang.
 

intuition

Medlem
Spännande.

Fast det blir ytterligare en dimension "hotell ägda av Strawberry".
Jag har en del kvitton från vad man kan tro är "Strawberry-hotell" men där ägarbolaget är något helt annat. Många av de nyaste hotellen (Malmö Live, SeaU osv) ägs av ett lokalt bolag med namnet "Sverigeråd i <stadens namn> AB"
 

fcx

Medlem
Spännande.

Fast det blir ytterligare en dimension "hotell ägda av Strawberry".
Jag har en del kvitton från vad man kan tro är "Strawberry-hotell" men där ägarbolaget är något helt annat. Många av de nyaste hotellen (Malmö Live, SeaU osv) ägs av ett lokalt bolag med namnet "Sverigeråd i <stadens namn> AB"
"utvalda" dessutom, för maximal förvirring.
 

palmen

Moderator
Extremt dåligt värde då motsvarande poäng kan växlas mot en hotellnatt på comfort som åtminstone är värd 599 kronor som minimum.
 

MrRob

Medlem
Extremt dåligt värde då motsvarande poäng kan växlas mot en hotellnatt på comfort som åtminstone är värd 599 kronor som minimum.

Ska man äta i Danmark så är värdet 480:- med dagens kronkurs så skulle inte kalla det extremt dåligt.

(Med det sagt - även jag hade hellre lagt poängen på en hotellnatt istället för mat.)
 

palmen

Moderator
Ska man äta i Danmark så är värdet 480:- med dagens kronkurs så skulle inte kalla det extremt dåligt.

(Med det sagt - även jag hade hellre lagt poängen på en hotellnatt istället för mat.)
Oftast när jag nyttjar poäng på hotell så är det 10k poäng för en natt som kostar 1500-2500 kronor. I jämförelse blir värdet i restaurangen väldigt dåligt, oavsett om det är SEK eller DKK.

Hotell för 599 hittar man bara på kampanj och oftast icke flexibelt. Man måste upp på mecenat priserna på ca 800 SEK annars som ett lågt pris och då blir värdet nästan det dubbla på hotellnatt jämfört med middag på restaurangen på ett danskt hotell.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

MrRob

Medlem
Oftast när jag nyttjar poäng på hotell så är det 10k poäng för en natt som kostar 1500-2500 kronor. I jämförelse blir värdet i restaurangen väldigt dåligt, oavsett om det är SEK eller DKK.

Hotell för 599 hittar man bara på kampanj och oftast icke flexibelt. Man måste upp på mecenat priserna på ca 800 SEK annars som ett lågt pris och då blir värdet nästan det dubbla på hotellnatt jämfört med middag på restaurangen på ett danskt hotell.

Som jag skrev så hade jag också lagt poängen på en hotellnatt men jag har sett betydligt värre "dealar" än att få mat för 460:- i Danmark för 10000 Strawberry-poäng. T.ex. att köpa muffins på SAS :)
 

palmen

Moderator
Som jag skrev så hade jag också lagt poängen på en hotellnatt men jag har sett betydligt värre "dealar" än att få mat för 460:- i Danmark för 10000 Strawberry-poäng. T.ex. att köpa muffins på SAS :)
Det är fortfarande extremt dåligt värde. Bara för att det finns andra saker med ännu sämre värde så blir inte värdet bättre för detta alternativ.

Jämför med att du springer hundra meter på 12 sekunder i VM. Det är en extremt dålig tid i VM, din tid blir ju dock inte bättre av att någon annan sprang på 20 sekunder. Din placering kan ju dock bli "mindre dålig" men din tid kommer fortfarande inte vara bra i VM för det.
 
Toppen