Senaste nytt

Ansök om SAS Amex Elite - få 60 000 poäng!

Dom sa sista augusti.
Jag ringde för att kolla. En väldigt glad och snäll kille sa att ja, vi hade nog missat dem. Han kunde inte förklara varför. Efter han kollade att spenderingen var tillräckligt så la han in poängen manuellt. Han sa det kan ta upp till 10 arbetsdagar att se det och att de poängen ska komma ut med autosweep 1 okt. Synd eftersom jag ville boka något nu men har inte poängen som behövs.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag ringde för att kolla. En väldigt glad och snäll kille sa att ja, vi hade nog missat dem. Han kunde inte förklara varför. Efter han kollade att spenderingen var tillräckligt så la han in poängen manuellt. Han sa det kan ta upp till 10 arbetsdagar att se det och att de poängen ska komma ut med autosweep 1 okt. Synd eftersom jag ville boka något nu men har inte poängen som behövs.
Du kan ringa och be dem att fixa det manuellt med utbetalning av poäng, om de medger att ett misstag har skett hos dem dvs. En vän lyckades lösa det 2-3 dagar efter autosweep.

Vad man vill undvika är att byta till Elite runt slutet av sin kvalificeringsperiod, eftersom då kan man inte vara säkert på vilket intjäningår statuspoängen kommer att hamna i.
Statuspoängen kommer in efter du byter till Elite, och sedan ungefär samma period åren efter, men ingen vet exakt vilken dag det blir.

Så om din kvalificeringsperiod är 1 juli 2023 - 30 juni 2024, jag skulle inte byta i juni (och speciellt inte i andra halvan juni).
Men ingen problem med att byta i mars eller april.
Väcker denna lite igen med en följdfråga. Om vi håller oss till datumen i citatet, skulle det vara några problem med att uppgradera i början av juli? Statuspoängen kommer väl aldrig tidigare än juli på nästkommande period?

Har själv 1 sep - 31 aug och funderar på att uppgradera till elit på nuvarande kampanj men rädd för att jag ligger för nära brytdatumet på eurobonusperioden och att det kan strula till det. Men jag kanske bara är överdrivet nojig! :rolleyes:

Toppen