fcx skrev:Ja, det är risken med att köpa okastrerade bilar. De kan lätt få barn om de får vara frigående i stan.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Tyvärr ersatte de här bilarna inga vanliga bilar, i ännu mindre grad än vanliga bilpooler typ Sunfleet. De som använder bilarna i högst grad är de som inte kan/vill köpa bil själv. De som vill ha bil och kan köpa det, gör det. Och det här diskrepansen blir viktig.Klicka för att utvidga...
Ja, de har inte gynnats av stadshusmajoriteten precis. Trots att små miljövänliga kollektivbilar som dessa borde falla dem på läppen. Men allt med mer än två hjul och dessutom med motor är ondskans verktyg.Resenären skrev:Enligt artikel i Di idag, så är det låga intresset av användarna i Stockholm, samt ökade kostnader för trängselskatt och parkering, som ligger bakom avslutandet. Totalt är förlusten 69 milj kronor under de tre år tjänsten funnits.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Ja, de har inte gynnats av stadshusmajoriteten precis. Trots att små miljövänliga kollektivbilar som dessa borde falla dem på läppen. Men allt med mer än två hjul och dessutom med motor är ondskans verktyg.Klicka för att utvidga...
Köpenhamn kan stockholm absolut mäta sig med. Det som dock är en enorm skillnad i just detta avseende är att det är mycket billigare att äga bil i Sverige än i både Danmark och Norge. Därför har fler svenskar råd att ha egen bil och därmed minskar naturligt intresset för bilpooler av olika slag.Hachans skrev:Stockholm är inte en tillräckligt stor och tät stad för att det här behovet ska finnas, även om folk som bor i Stockholm gärna tror man är en storstad som mäter sig med Köpenhamn, Berlin eller New York.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Köpenhamn kan stockholm absolut mäta sig med. Det som dock är en enorm skillnad i just detta avseende är att det är mycket billigare att äga bil i Sverige än i både Danmark och Norge. Därför har fler svenskar råd att ha egen bil och därmed minskar naturligt intresset för bilpooler av olika slag.Klicka för att utvidga...
Det är exakt så jag gör. Har skippat bilen och kör bulle istället när det behövs.M.K skrev:Trist som sagt tidigare men kommer nog ändå efter lite funderande inte köpa en ny bil som det känns just nu iaf utan en rimlig parkeringslösning. Kör nog med bulle bara tillsvidare.Klicka för att utvidga...
Juraj skrev:Man kan väl inte förvänta sig att den nya aktören, Voi, blir en värdig ersättareVOI electric scooters in Stockholm – Juraj's blogKlicka för att utvidga...
Henrik_B skrev:Har aldrig varit någon bilpoolsanhängare, men provade Voi idag. Det var det roligaste jag gjort på länge! Dock inte helt ofarligt. Ena sonen höll på att ramma en folkmassa samt krascha in i Maximteaterns entre. Lite som Papphammar på rullskridskor..Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Det här måste styras upp tror jag. I Uppsala har de där EU-bike (som man dessutom behöver uppge etnicitet, kön till ett obskyrt kinesiskt bolag för att få hyra) börjat ligga i vägen på trottoarer, ta upp plats i cykelställ etc.Klicka för att utvidga...
Juraj skrev:Man kan väl inte förvänta sig att den nya aktören, Voi, blir en värdig ersättareVOI electric scooters in Stockholm – Juraj's blogKlicka för att utvidga...
Juraj skrev:Jag använde inte DriveNow mycket inom staden men till och från Arlanda var det helt klart den bästa lösningen för mig. Bara cirka 50 kr dyrare än flygbussen för två, och billigare och smidigare än taxi. Detta var en trist syn idag:Visa bifogad bild 79800Klicka för att utvidga...