Senaste nytt

Android-App för att ha koll på sin EuroBonus

Jag har fortsatt utvecklingen av min Android-app som jag tidigare postat om i en annan tråd. Jag tänkte ta mig friheten att skapa en helt egen tråd för detta. Detta är ett hobby-projekt med syfte att få till en app för att snabbt kunna få koll på sina poäng. Visst finns SAS egen app där man kan se mycket, men min idé är att samla så mycket info som möjligt på en sida, så att man slipper klicka runt.

Förutom info om EuroBonus så hämtar den info från Amex så att man ser hur man ligger till i jakten på 2-4-1.
upload_2019-2-26_22-31-38.png

Det vore jättekul om någon hade modet att ladda ner och testa. Feedback önskas! Appen kan laddas ner här.

Cred till @mha321 som skapat ebcrawler som jag lånat lite kod ifrån.

/Fredrik Prüzelius
 

Nander

Medlem
Grymt! Verkar fungera bra här (Galaxy S9, Android Oreo) förutom att den inte hämtar data från Amex utan visar bara frågetecken (den säger dock "Inloggning amex.se OK").

Installationen tog också av någon anledning ovanligt lång tid (säkert två minuter), ska den göra det?
 
Last edited:

srg

Medlem
Grymt! En enhancement request; jag har flera Amex kort, ett Elite och ett Premium, appen väljer ett utav dom (Premium). Vore snyggt om man kunde välja vilket, eller vilka , beroende på hur man använder dom :)
 
Vart hamnar inloggningsdatan man matar in?
Inloggningsuppgifterna lagras bara lokalt på telefonen och används sedan för att logga in på SAS och Amex. Inloggningen går via HTTPS och är alltså krypterad.

Inloggning görs på:
  • api.flysas.com
  • onlineshopping.flysas.com
  • global.americanexpress.com
Jag har inte sett om man kan få information om shoppingen via api.flysas.com, vilken hade varit att föredra.
 
Grymt! Verkar fungera bra här (Galaxy S9, Android Oreo) förutom att den inte hämtar data från Amex utan visar bara frågetecken (den säger dock "Inloggning amex.se OK").
Det finns inget API på Amex, så appen gör en simpel "screen scraping", så här:

val spending = getStringBetween(response, " till en summa av ", " kronor du behöver handla")

Det skulle vara intressant att se hur din sida ser ut, om du går till:
American Express/Logon to Account Access

Så här ser min text ut:

upload_2019-2-27_10-55-42.png
 
Toppen