Amex värvningskampanj

Dublett-tråd: i nedan reds även terms and conditions ut, spolier alert: nej man kan inte värva nån som är eller har vart amex kund senaste 12 månaderna

Amex värvningskampanj

Såg i appen idag, bättre än vanligt iaf för Plat. Såg inga exakta datum men kommer väl snart.

www.businessclass.com

palmen skrev:Alla amex kort räknas som medlem, har man ett kan man inte få värvning till annat. Så har det varit innan i alla fall, tveksamt att de ändrat det.Klicka för att utvidga...

Precis, ett alternativ är ju att höra med kundtjänst om man faktiskt är seriös med att teckna ett kort om det skulle gå med AmEx Elite och då få detta skriftligt så man har något att luta sig mot - men som sagt tror precis som @palmen att detta tyvärr är ett nej.

Har någon lyckats med värvning av en innehavare av extrakort givet att denne ej räknats som kund? Kunden är ju rimligtvis den med huvudkortet.

Henrik_B skrev:Har någon lyckats med värvning av en innehavare av extrakort givet att denne ej räknats som kund? Kunden är ju rimligtvis den med huvudkortet.Klicka för att utvidga...
Gick förr men inte nuförtiden.

Kan någon som värvat någon den senaste tiden rapportera hur lång tid det tog att få referralbonusen? Vet att det enligt villkoren kan ta upp till tio veckor men hur länge tar det i praktiken?

Var länge sedan jag värvade någon sist men då gick det på några dagar innan jag såg poängen i Amex-appen.

eddo skrev:Kan någon som värvat någon den senaste tiden rapportera hur lång tid det tog att få referralbonusen? Vet att det enligt villkoren kan ta upp till tio veckor men hur länge tar det i praktiken?Var länge sedan jag värvade någon sist men då gick det på några dagar innan jag såg poängen i Amex-appen.Klicka för att utvidga...
Jag värvade en vän till Alex Platinum på senaste kampanjen. Det står på min sida under senaste aktiviteter att kampanj 1.5 m points har godkänts den 7/5 men sedan står det fortfarande 0 poäng på samma post och de finns inte med på totalen av MR points.

Sir Lemon skrev:Jag värvade en vän till Alex Platinum på senaste kampanjen. Det står på min sida under senaste aktiviteter att kampanj 1.5 m points har godkänts den 7/5 men sedan står det fortfarande 0 poäng på samma post och de finns inte med på totalen av MR points.Klicka för att utvidga...
Tack!

Svarar även mig själv ifall att någon har samma fundering. Värvning till Ames Elite i lördags, ser redan poängen i Amex-appen!

Bumpar tråden lite. Enligt villkoren skriver Amex följande:

Vi uppmuntrar rättvis användning av detta inbjudningsprogram och begränsar därför antalet personer som kan ansöka via din specifika inbjudningslänk under en 30-dagarsperiod.Klicka för att utvidga...
Någon med aktuell erfarenhet av hur många värvningar Amex tycker är ok under en 30-dagarsperiod? Givetvis förutsatt att man följer villkoren i övrigt (har inte postat/marknadsfört min länk offentligt eller liknande).

Värvade till Elite igår, fick in poängen samma dag. Gick fort.

Ny kampanj dök upp i mitt facebook-flöde. Synligt även i AMEX se appen.

453422362_510735831467816_5083800285013392805_n-1-jpg.155727

img_9005286463681128033.jpg

Ja, funnits i appen några dagar tror jag. Men bara nytt för Platinum, för Amex Elite är det fortf 45k poäng.

Gjorde precis en överföring av MR poäng till SAS Eurobonus och upptäckte då en begränsning, att högst 990000 poäng får överföras per kalenderår. Lite surt, tycker jag.

Verkar som att om man har ett Elite-kort kan man enbart bjuda in andra till Elite och Platinum men de med Premium kan bjuda in till både Premium, Elite och Platinum. Hur kan det vara så? Varför kan man med Elite-kortet inte bjuda in någon som vill ha ett Premium-kort?

macchiato88 skrev:Verkar som att om man har ett Elite-kort kan man enbart bjuda in andra till Elite och Platinum men de med Premium kan bjuda in till både Premium, Elite och Platinum. Hur kan det vara så? Varför kan man med Elite-kortet inte bjuda in någon som vill ha ett Premium-kort?Klicka för att utvidga...
Kan inte den du skickar inbjudningslänken till själv välja vilket kort denna vill ha oavsett vad du valt när du skickade länken?

Japp, jag frågade kundtjänst om detta och med Amex Elite kan man som du säger bara bjuda in till Elite/Platinum. Går inte att välja några andra kort för den som är inbjuden. Förstår inte heller riktigt vad de tjänar på detta.

Emil123 skrev:Japp, jag frågade kundtjänst om detta och med Amex Elite kan man som du säger bara bjuda in till Elite/Platinum. Går inte att välja några andra kort för den som är inbjuden. Förstår inte heller riktigt vad de tjänar på detta.Klicka för att utvidga...
Ja varför ska Premium-kunder har bättre värvningsmöjligheter än Elite-kunder?

De med premium-kort får 45k poäng för att värva nya Elite- och Platinum-kunder medan de som betalar för Elite-kortet får 0 för att värva nya Premium-kunder.

macchiato88 skrev:Ja varför ska Premium-kunder har bättre värvningsmöjligheter än Elite-kunder?De med premium-kort får 45k poäng för att värva nya Elite- och Platinum-kunder medan de som betalar för Elite-kortet får 0 för att värva nya Premium-kunder.Klicka för att utvidga...
Premium kunder har inte bättre värvningsmöjligheter. Om du som SAS Premium värvar till dig en Elite kund kommer du få 15k poäng från AMEX. Om du som SAS Elite värvar till dig en Elite kund får du 45k poäng.

Tidigare fick både värvare och den som blev värvad samma summa men nu har AMEX valt att ändra strategi.

Back