Senaste nytt

Amex uppgradering

J

Joakim Reinius

Guest
Jag har letat men inte hittat det jag söker i detta forumet.

Jag har ett Classic card och funderar på en uppgradering till ett Premium mest pga reseförsäkring.

OM jag skickar en värvningslänk till min sambo får ju båda 6000 poäng. Om hon sedan "värvar" mig till ett Premium, får vi båda två poäng igen då?

Alternativt om jag bara skaffar kortet själv med en värvningslänk, får jag poäng då? Jag fick ju nämligen poäng då jag fick mitt Classic..

OM jag skickar en värvningslänk till min sambo får ju båda 6000 poäng. Om hon sedan "värvar" mig till ett Premium, får vi båda två poäng igen då?
Till 95% så får ni båda två poäng vid bägge värvningarna, även om det inte är helt enligt villkor. Jag skulle själv klicka i rutan "jag har ett amex kort sedan tidigare" där det är tillämpligt. Det verkar inte minska chansen att få poäng, men man slipper ljuga i ansökan.

Alternativt om jag bara skaffar kortet själv med en värvningslänk, får jag poäng då? Jag fick ju nämligen poäng då jag fick mitt Classic..
Om du menar att använda din egen värvningslänk så skulle jag definitivt avråda, risken för upptäckt och avstängning finns, dessutom så ökar risken att amex börjar titta på hela värvningssystemet och införa mer begränsningar.
Om du menar att använda någon annans länk så borde du få poäng som vanligt.

Att ni värvar varandra är inga problem, och enligt reglerna. Då det är olika kortprodukter det handlar om. Se bara till att kryssa i ”jag har Amex sedan tidigare” eller vad det nu står där.

Att värva sig själv är dock en riktigt gråzon och inget som bör uppmuntras. Bättre att göra alternativ 1 som är helt kosher.

Att ni värvar varandra är inga problem, och enligt reglerna. Då det är olika kortprodukter det handlar om. Se bara till att kryssa i ”jag har Amex sedan tidigare” eller vad det nu står där.

Att värva sig själv är dock en riktigt gråzon och inget som bör uppmuntras. Bättre att göra alternativ 1 som är helt kosher.

Jag menade inte att värva mig själv.

Till 95% så får ni båda två poäng vid bägge värvningarna, även om det inte är helt enligt villkor. Jag skulle själv klicka i rutan "jag har ett amex kort sedan tidigare" där det är tillämpligt. Det verkar inte minska chansen att få poäng, men man slipper ljuga i ansökan.

Om du menar att använda din egen värvningslänk så skulle jag definitivt avråda, risken för upptäckt och avstängning finns, dessutom så ökar risken att amex börjar titta på hela värvningssystemet och införa mer begränsningar.
Om du menar att använda någon annans länk så borde du få poäng som vanligt.

Japp menade någon annans länk.

Kan man göra såhär.. Nu tänker jag fritt.

Min sambo skaffar classic. Vi får 6000 var.
Hon skickar länk till mig där jag väljer premium, vi får 12.000 var.
Jag skickar inbjudan till henne för ett premium, vi får 12.000 var till..

Är det ok? Går det? Nu måste man iofs handla för endel, men bara tänkte om...

Det bör vara ok så länge ni anger att ni har Amex sedan tidigare. Att det sedan inte ska ge poäng enligt reglerna är en annan sak, men ”ibland” verkar det som att det går...

Exakt, det går om ni handlar och spenderar, så det är en bra strategi över säg ett år, om man inte vill planera sin spend för voucher. Men på vägen mot voucher och långresa är det en bra strategi. Var bara ärliga vid ansökan. Sen skulle ni ju kunna säga upp era kort medan den andra har har kort etc.

Toppen