Senaste nytt

Amex SAS Webbsida försämring

TomJ

Medlem
Noterade nu i corona-träskets avbokningar att Amex har gjort en klar försämring av sin websida. Förr när man klickade på en SAS-debitering eller -kreditering kunde man minst se biljettnumret. på fakturan fanns det dessutom med färdsträckor, passagerarnamn osv. MYCKET användbart om man vill dubbelkolla att pengarna för en viss bokning återbetalats.

När nu SAS visar sig allt annat än pålitliga när det gäller att betala tillbaka kundernas pengar (har ett tiotal ärende hos kundtjänst med saknade pengar från september 2019 och framåt) blir det än mer värdefullt!

Noterar idag dock att klickar man på en transaktion på websidan får man inte upp nån vettig info längre. Enbart nått amex referensnummer som förstås inte säger mig ett smack!

Någon som noterat samma sak eller vet om man kan ändra någon inställning så man kan se mer?

Även fakturan har blivit mindre informativ. Där finns nu bara flysas och en summa.

Kan tilläggas att även de äldre transaktioner som jag har full info på den digitala fakturan saknar all info när jag nu klickar på den på websidan.

Man undrar lite om Amex kundtjänst har för lite att göra så de vill ha folk ringandes in för att fråga om allehanda transaktionsinfo.

Det verkar vara något mer allmänt än SAS -- för vist brukade de visa den informationen även för bokningar med andra flygbolag? I princip tror jag de visat den "extra information som går över kortnätverket vid resebokningar" rakt av.

Håller helt med i sak dock -- fånigt och irriterande att den är borta. Får hoppas det är något tillfälligt, men om det är både webben och fakturan känns det tyvärr mindre sannolikt.

Det verkar vara något mer allmänt än SAS -- för vist brukade de visa den informationen även för bokningar med andra flygbolag? I princip tror jag de visat den "extra information som går över kortnätverket vid resebokningar" rakt av.

Håller helt med i sak dock -- fånigt och irriterande att den är borta. Får hoppas det är något tillfälligt, men om det är både webben och fakturan känns det tyvärr mindre sannolikt.

Ja, man får väl kontakt kundtjänst varje gång man skulle kollat infon om en transaktion så kanske de tar förnuftet till fånga och ser till så kunderna kan hitta informationen själva utan deras arbetsinsats.

Ja, det stämmer att man såg denna info även på andra flygbolag. Även Eurocard har denna typ av info på sina fakturor. Huruvida de också tagit bort denna info har jag inte möjlighet att kontrollera nu eftersom mitt Eurocard är uppsagt.

Ja, det stämmer att man såg denna info även på andra flygbolag. Även Eurocard har denna typ av info på sina fakturor. Huruvida de också tagit bort denna info har jag inte möjlighet att kontrollera nu eftersom mitt Eurocard är uppsagt.

Är det inte en GDPR-enhancement? Enklare för kreditkortsnummer att inte samla in "onödig" information om transaktionen.

Är det inte en GDPR-enhancement? Enklare för kreditkortsnummer att inte samla in "onödig" information om transaktionen.
I så fall borde det ju räckt att plocka bort namnet på resenärerna? Resterande saker (biljettnummer, destination osv) är väl inte personuppgifter.

Toppen