Jag var förbi en av Sabis butiker i helgen, hemköp fältöversten vid karlaplan som också gav mig 4x poängen. Sabis som jag förstår de har ett samarbete med hemköp men verkar vara fristående?papayacoconut skrev:Efter många månader av att besöka BC utan att ens ha registrerat mig, så kände jag att det nu var läge för en första post!Hemköp i Västerhaninge gav mig 4x poängen när jag handlade där i veckan. Kanske kan vara värdefull information för någon här, speciellt om man bor i den södra delen av huvudstaden.Klicka för att utvidga...
Vissa hemköp-butiker är fortfarande franchise-ägda, om jag minns rätt var det från de gamla Vi/Vivo-butikerna. Lite osäker hur Sabis-avtalet ser ut, men kanske något liknandeNordajn skrev:Jag var förbi en av Sabis butiker i helgen, hemköp fältöversten vid karlaplan som också gav mig 4x poängen. Sabis som jag förstår de har ett samarbete med hemköp men verkar vara fristående?Kan även vara så att deras andra butiker runt om i Stockholm har 4x poängen likt butiken i fältöversten, för er som bor i Stockholm kan ni kika på nedan länk för och se om ni har en Sabis butik i närhetenVåra butiker - Sabis - Belägna i StockholmsområdetVi vill att det ska vara både kul och inspirerande att handla mat i våra fem matbutiker: Sabis Fältöversten, Hemköp Gullmarsplan, Hemköp Fruängen, Hemköp Tullinge och Hemköp Näsby Park. Upptäck butikerna härwww.sabis.seKlicka för att utvidga...
Om man har points-plus och vill få 4x poängen vore inte det enklaste sättet att köpa Sverigechecken hos SAS och använder det som betalningsmedel? Jag har inte Points Plus så jag har inte försökt själv. Har någon annan?Frukten skrev:Vissa hemköp-butiker är fortfarande franchise-ägda, om jag minns rätt var det från de gamla Vi/Vivo-butikerna. Lite osäker hur Sabis-avtalet ser ut, men kanske något liknandeKlicka för att utvidga...
mrestes skrev:Om man har points-plus och vill få 4x poängen vore inte det enklaste sättet att köpa Sverigechecken hos SAS och använder det som betalningsmedel? Jag har inte Points Plus så jag har inte försökt själv. Har någon annan?Klicka för att utvidga...
Men då får du också en extra kostnad för växelkursen på runt 2%. Det väl inte säkert att de 4x extra poängen är värd 2% extra för varenda Amex kund. Beror på hur man använder AMEX poängen.jerixon skrev:Nej du betalar din biljett i NOK på hemsidan och får 8x poäng........Klicka för att utvidga...
mrestes skrev:Men då får du också en extra kostnad för växelkursen på runt 2%. Det väl inte säkert att de 4x extra poängen är värd 2% extra för varenda Amex kund. Beror på hur man använder AMEX poängen.Klicka för att utvidga...
LasseFoppa skrev:Hittar ingen riktigt passande tråd. Men vet någon om mitt platinum betalkort skulle påverkas om jag skaffar points plus, jag vill inte byta betal mot kredit.Klicka för att utvidga...
Pratade med dem idag. Går ej att göra online, måste ringa inbvs skrev:I senaste versionen avmedlemsvillkorenför betalkort så finns Points Plus för Centurion med. Verkar dock inte gå att byta till än vad jag kan seKlicka för att utvidga...
Du kommer få ett bekräftelsemejl.MartinH skrev:Får man nåt meddelande när Plus Points är aktiverat? Tyckte det stod 5-10 dagar, men fick inget mail om det. Vill handla NUKlicka för att utvidga...
Hej, mitt första inlägg här.mylabel skrev:Google och Meta lades till som 2x poäng istället för 4x.Klicka för att utvidga...
Skulle gissa på 8x i och med annan valuta.thomasc82 skrev:Hej, mitt första inlägg här.Ska precis skaffa ett Amex Platinum Points Plus med tanken att ta en av bolagets kostnader för Google Cloud (som ett utlägg), en betalning som görs i USD, med förhoppning att få 8x i MR.Vet du eller någon annan om denna går som 2x istället? Eller menade du att Google och Meta går som 2x då dragningarna går i SEK?Klicka för att utvidga...
Skaffa danskt amex? Så svenska kronor ger x8Emil123 skrev:Har en vän som funderar på points plus, han bor i Malmö men jobbar i Danmark och får in lönen på danskt bankkonto. Finns det något smart/kreativt sätt att få in spend i utländsk valuta med de förutsättningarna?Kan man få räkningar i DKK dit ex eller annat?Klicka för att utvidga...
matstatman skrev:Skaffa danskt amex? Så svenska kronor ger x8Klicka för att utvidga...
jag bara gissade, efter att ha googlat så verkar det inte så. skumt. men det kanske finns nåt annat kort iställetEmil123 skrev:Förlåt min okunskapDet finns danskt Amex också med samma förmåner/points plus?Klicka för att utvidga...
Det vi googlade fram igår också men kunde missat något såklart, annars hade det ju varit optimalt.matstatman skrev:jag bara gissade, efter att ha googlat så verkar det inte så. skumt. men det kanske finns nåt annat kort iställetKlicka för att utvidga...