Tonton skrev:Ja,
@Abbsgör en viktig poäng där. Givetvis bör du bjuda in din partner och få 16 600 Eurobonuspoäng. Då är du uppe i 125 200 Eurobonusooäng första året. Det gör min kalkyl ännu bättreSedan, som alltid - var aktiv på forumet, amex hemsida, facebook etc och häng med när det är kampanjer. Det kan göra stor skillnad i poängintjäning vid vissa köp. Är du bara lite smart med spenderingen så bör du relativt snabbt dra ihop tillräckligt med poäng för en resa i First Class för två personer till USA/Asien/Sydamerika etc.Klicka för att utvidga...
Om jag gör som
@Abbs skriver men med ett Platinum och ett Elite funkar det med?
Gör det någon skillnad ifall jag sätter platinum på mig själv och bjuder in henne och hon tar Elite,
eller om hon beställer Elite och bjuder in mig som då tar ett Platinum?
Jag har räknat om lite då jag kom fram till att splitten på mina 400K inte blir 50/50 mellan utland och sverige.
Har mycket betalt när jag jobbar utomlands i form av hotell och måltider så det ser ut som följande.
Elite + Platinum
Platinum ( spend 30K utland) 7500 EB poäng
Inbjudan Platinum 16600 EB poäng
Elite ( spend 370K) 74000 EB poäng
Inbjudan Elite 18000 EB poäng
Totalt 116.100 plus 2st 4-2-1
Kostnad: 7515/år
Premium + Platinum
Platinum ( spend 30K utland) 7500 EB poäng
Inbjudan Platinum 16600 EB poäng
Elite ( spend 370K) 55500 EB poäng
Inbjudan Elite 12000 EB poäng
Totalt 91600 plus 1st 4-2-1
Kostnad: 5265/år
Skillnaden blir då 2250 på året, men det är väl gott värt om jag får en gratis biljett anywhere kostar ju ibland mer att åka T/R med sas från GOT till CPH??
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
PS
Antar att extra korten oavsett vilket kort tas ut i familjemedlemmens namn ? Inte så att huvudkortsinnehaverens namn står på samtliga kort?
Funderar lite kring om det funkar för mig att använda vouchern och poängen för att boka en biljett till päronen? Utan att jag åker med?
Skulle gjort saken mer värd för jag hinner knappt med 1 semester per år, skulle vart bra om man kan dela med sig till familjen utan att vara med.
Återigen alla som har varit med och deltagit i tråden, stort tack!