Amex Platinum: 2500 kr att handla mat för

• Thread starter Thread starter Jane Insane
  • Start date Start date
direktörnSE skrev:Förutom när det är 2x kampanjer då blir det 3 MR för centurion och 2 MR för PlatiumKlicka för att utvidga...
Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?

Tomas E skrev:Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?Klicka för att utvidga...

Jag tror inte att det kommer strösslas med dem direkt. Den i somras kändes som den var riktad mot dem som var på väg att säga upp kortet när det tog stopp för resandet. Mest för att brygga till 150/300k systemet kom på plats (och det generösa 1.5mil/2.5mil med Centurion.....)

bvs skrev:Det är 1.5 poäng med CenturionKlicka för att utvidga...

Av ren nyfikenhet, finns det i Sverige något motsvarande "turbo" som här i Tyskland, där man kan betala 15 € per år för att får 1,5 MR istf 1 per spenderad €? "Turbon" annonseras inte öppet men är inte direkt hemlig heller, man får ringa in och aktivera den..

@Tomas E Det känns inte så, optimering innebär numera 300k i årlig spend i Sverige. Vid mer spendbehov är väl det bästa att skaffa ett Gold också för nya 300k, eller bara underhålla alla andra kort som kanske känt sig lite bortglömda.

Tomas E skrev:Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?Klicka för att utvidga...
Tror gör jag i kyrkan

Har inte haft Platinum på ett tag

de som spenderar de beloppen tror jag kör elite först. MR är ju rätt värdelöst även för AXC

@direktörnSE Jag håller med om att MR inte är spännade men, de går inte ut på datum och är KK säkrade. Många med mig här på BC som därför bygger saldo där också nu och har sagt upp Elite.

Vem vet hur länge denna kris fortsätter förvärras och vilka bolag som överlever i slutändan?

Ja @M.K jag har bara några fjuttiga miljoner poäng, gillar att sprida riskerna, Amex kan ju gå i KK i EU om det skulle krisa, mycket, mycket större bolag har gått under.

Ja samma här med riskspridning, brände några miljoner MR dock under kampanjen ner till noll och har redan massor av Eb och olika hotellpoäng.

I mitt fall är det därför lämpligt att bygga upp MR saldot igen i brist på andra alternativ.

Allt kan hända men att Amex går i KK, då ska det vara riktigt illa då t o m Norwegian har nio liv.

Tycker också att MR är ett bra sätt i sig att sprida riskerna, så häller med. Men jag har kör en hel del sas Online Shopping förra året (som nu är "nerlagt" Jan ut) som gett bra poäng. Har också spenderat lite på Amex Elite som gett poäng och två vouchers (båda inom 30 dagar)

Så en hel del EB, och resten MR + en del "fintec" spend.

Ska skaffa Platinum men detta lär inte gälla nya medlemmar?

Brukar de ha ytterligare drive efter ett tag för de som inte nappat? Tänker som det var på Uber Eats.

Matore skrev:Ska skaffa Platinum men detta lär inte gälla nya medlemmar?Brukar de ha ytterligare drive efter ett tag för de som inte nappat? Tänker som det var på Uber Eats.Klicka för att utvidga...

Jag motsäger delvis mitt tidigare inlägg men i villkoren står inget om att man måste ha haft kortet en viss tid såvitt jag kan se och det ligger öppet i appen. Om du ändå ska skaffa kortet så testa och rapportera!

taxvalp skrev:Jag motsäger delvis mitt tidigare inlägg men i villkoren står inget om att man måste ha haft kortet en viss tid såvitt jag kan se och det ligger öppet i appen. Om du ändå ska skaffa kortet så testa och rapportera!Klicka för att utvidga...
Hur länge gäller erbjudandet?

Matore skrev:Hur länge gäller erbjudandet?Klicka för att utvidga...

Handla senast 18 juli!

52fd33de-baf8-4643-a329-518adbc49e84-jpeg.116230

Matore skrev:Ska skaffa Platinum men detta lär inte gälla nya medlemmar?Brukar de ha ytterligare drive efter ett tag för de som inte nappat? Tänker som det var på Uber Eats.Klicka för att utvidga...
Så enda anledning till att skaffa kortet är att snylta på erbjudandet? Ehhh

Matore skrev:Ser dock nu att nån annan i tråden skriver att man måste haft kortet när mailet gick ut...Klicka för att utvidga...
Är dock inget som anges i villkoren, det enda kravet är att registrera ditt kort via chatten (iom att du inte har fått något mejl). Kan väl visserligen anses "icke-exklusivt" av Amex att tillhandahålla detta till alla istället för enbart oss trogna användare, men i dessa tider får man väl vara glad för att det även gäller befintliga och inte enbart nya kunder...

direktörnSE skrev:Så enda anledning till att skaffa kortet är att snylta på erbjudandet? EhhhKlicka för att utvidga...

Inte direkt ovanligt att skaffa kort, eller använda annan kampanj (reflexväst, Economist, hyrbil) för en specifik bonus utan att ha avsikt att använda det. Så länge villkoren tillåter det så tillhör det till vanligt beteende i poängjägarkretsar.

Back