Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Protein48 skrev:För en som aldrig besökt SAS Gold lounge (endast business Lounge), vilken av Pontus och Gold lounge är att föredra rent frukostmässigt? Skulle ni säga att det är lika "busy" på bägge ställen ca 0530 en fredag?Klicka för att utvidga...
Om du ska äta är utbudet bättre hos sas helt klart när det gäller frukost.

Om du bara tänker ta en macka och en kopp med något är Pontus bättre.

Wow, sitter i loungen just nu. Står det i manualen att maten inte får serveras varm??

Hachans skrev:Wow, sitter i loungen just nu. Står det i manualen att maten inte får serveras varm??Klicka för att utvidga...
Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.

jonten skrev:Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.Klicka för att utvidga...

Man hade ju hopp om att de skulle förlora kontraktet när loungen skulle flytta och så, men de fick ju förlängt istället så att Amex signalerar ju att de är nöjda med nivån.

Men jag hörde just ett par i Norrskenloungen beklaga sig över Pontus också, så missnöjet pyr.

jonten skrev:Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.Klicka för att utvidga...

Om maten är kall (som ska vara varm) så klagar jag till servitören. Dom får helt enkelt skicka in en ny, varm, maträtt.

Hachans skrev:Man hade ju hopp om att de skulle förlora kontraktet när loungen skulle flytta och så, men de fick ju förlängt istället så att Amex signalerar ju att de är nöjda med nivån.Men jag hörde just ett par i Norrskenloungen beklaga sig över Pontus också, så missnöjet pyr.Klicka för att utvidga...
Om man sitter i Norrsken och klagar på Pontus, då är det illa...

fcx skrev:Om man sitter i Norrsken och klagar på Pontus, då är det illa...Klicka för att utvidga...

Haha, ja. Vet inte vad de andra gästernas plan var, men min var SAS. Men där var det kö ut i trappen. Norrsken var åtminstone luftigt.

Pontus vs SAS är ju varit ett enkelt val, och ännu mera så sedan porslin och glas är borttaget i SAS Gold Lounge. Full respekt för kostnadsproblematiken, men är det verkligen där sveriges national,carrier skall dra ned ?

plover skrev:Pontus vs SAS är ju varit ett enkelt val, och ännu mera så sedan porslin och glas är borttaget i SAS Gold Lounge. Full respekt för kostnadsproblematiken, men är det verkligen där sveriges national,carrier skall dra ned ?Klicka för att utvidga...
Om jag har förstått det så är det reparation efter vattenskada i "köksområdet" i loungen på T5, det är inte SAS som har dragit ner och serverar på papperstallrikar och i plastglas, det är omständigheterna som gör detta.

Jag är tacksam att SAS håller loungen öppen trotts reparationen.

ahh, vad bra för det kändes riktigt trist idag, och ingen i servisen sa nåt. då hoppas jag att det blir som tidigare, mycket bra info tacl

Det stämmer att engångsgrejerna var tillfälliga.

(Vissa föredrar emellertid dem. Och korv med bröd, som serverades häromveckan, är toppenbra loungemat imho.)

Igår vid 17-tiden var det riktigt lugnt och skönt i Pontus-loungen. Glesaste på länge.

Erik M skrev:Det stämmer att engångsgrejerna var tillfälliga.(Vissa föredrar emellertid dem. Och korv med bröd, som serverades häromveckan, är toppenbra loungemat imho.)Igår vid 17-tiden var det riktigt lugnt och skönt i Pontus-loungen. Glesaste på länge.Klicka för att utvidga...
Inte VAR tillfälliga. ÄR tillfälliga. Visste inte förrän igårkväll att plastmuggarna och papptalrikarna var kvar.

Bara jag som tycker bouillabaissen på Pontus var alldeles för fet?

Nån som lyckats charma till sig finare vin förresten? De har ju utförsäljning i restaurangen.

Macka och köttbullar idag. En hel del ny personal, men uppenbart kvalificerad.

Blev nog att byta ut en del felrekryteringar under våren/sommaren. Fullt idag, men bra tempo och vaken service.

20221103_131526-jpg.135025

20221103_132134-jpg.135026

När man klagat så skall man ju även berömma när det är bra. Tog en lounge on the go nu i veckan, riktigt jäkla bra Caesarsallad

Back