Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Nimbus

Medlem
Jag reste genom Arlanda ett par gånger förra veckan. Hade en kollega som var sugen på att skaffa Platinum, eftersom han reser ofta till/från Arlanda, så han var taggad på att se hur loungen såg ut. Vi kommer dit 17.30, och det är stängt, trots att det stod kl 18 i appen. Vi frågade om vi åtminstone kunde ta ett glas vin, med förståelse för att köket är stängt. Nej, stängt var det. Hänvisade till Lounge-on-the-go och där fick vi en medioker sallad som vi fick bära runt på under tiden vi irrade runt på terminalen för att hitta några vettiga platser att sitta på. Summa summarum: han ska inte skaffa Platinum. I alla fall inte just nu.
 
Jag reste genom Arlanda ett par gånger förra veckan. Hade en kollega som var sugen på att skaffa Platinum, eftersom han reser ofta till/från Arlanda, så han var taggad på att se hur loungen såg ut. Vi kommer dit 17.30, och det är stängt, trots att det stod kl 18 i appen. Vi frågade om vi åtminstone kunde ta ett glas vin, med förståelse för att köket är stängt. Nej, stängt var det. Hänvisade till Lounge-on-the-go och där fick vi en medioker sallad som vi fick bära runt på under tiden vi irrade runt på terminalen för att hitta några vettiga platser att sitta på. Summa summarum: han ska inte skaffa Platinum. I alla fall inte just nu.
Så uselt! En öl eller ett gas vin innan stängning hade ni allt kunnat få... Det finns dessutom ofta färdiga rätter i kylen som tar 1 sekund att plocka fram... Att köket stänger har jag full förståelse för.
 

Renato

Medlem
Nyhet!

Jag var lite små taggad på att besöka
Pontus. Hat varit utomlands sens innan öppningen. Landar på en vardag på ARN - klockan 17.00, jag tänker vad trevligt. Perfekt till middag och en fin upplevelse. Hos Pontus

Kommer fram så har dom stängt.
Pinsamt av parterna att göra denna satsning och ja usla öppettider vid en premiär månaden. Istället att ha generösa tider i början för att lära känna av marknaden, pulsen, nya delen av ARN. Sen är det så att inte många är där mellan 20:00-21:00, fine då har ni data på det. Även om jag tycker det borde vara öppet tills 22.00

Vill även näven att det är en .huvudstad och även "Skandinaviens huvudstad" också.

Pratat med gänget på super skön ansvarig där, Personen nämnde att Amex har haft ett viktigt möte med Pontus om denna ändringen och det kommer ske en ändring, snarast.

Ser fram emot detta.
Haha märkte mina stavfel. Skrev hastigt och var upprörd.
 

amisalami

Ny medlem
Hej!

Vet inte om denna fråga har besvarats i tråden men kunde inte hitta svaret.
Ska upp idag och tänkte in in loungen och jobba lite innan avfärd. Är det EN maträtt samt ETT glas vin som ingår per besök och övrigt får man betala för eller kan man teoretiskt ta en maträtt och sen en annan en timme senare? Samt ett nytt glas vin eller öl?
 

Jonas C

Medlem
Hej!

Vet inte om denna fråga har besvarats i tråden men kunde inte hitta svaret.
Ska upp idag och tänkte in in loungen och jobba lite innan avfärd. Är det EN maträtt samt ETT glas vin som ingår per besök och övrigt får man betala för eller kan man teoretiskt ta en maträtt och sen en annan en timme senare? Samt ett nytt glas vin eller öl?
Du kan beställa så många maträtter och vinglas du vill. Enda undantaget är i Centurion-delen där det bara ingår ETT glas champagne per besökare.
 
Toppen