ELO
Medlem
Efter att mitt SAS AMEX kort försvunnit av misstag i säkerhetskontrollen på CDG anmälde jag det försvunnet. AMEX erbjöd att skicka ut ett nytt kort senast efter 7 dagar. Jag har fortfarande inte fått något nytt kort efter 3 veckor. Till saken hör att jag hade en tjänsteresa till Mexico inplanerad (med spend på ca 60 000 kr) så jag behövde mitt AMEX kort. Inget ersättningskort skulle behöva skickas ut sa man på kundtjänst. Något kort dök aldrig upp....
Innan när AMEX har tabbat sig har man erbjudits en schablon kompensation på 5000 SAS Eurobonuspoäng. Denna mlöjlighet är nu borta trots att jag försökte prata med ansvarig gruppchefs handläggare på kundtjänst. Man ersätter inga misstag alls på AMEX. Troligen har man ekonomiska åtstramningar på AMEX - man har kanske varit för frikostig med att i början få oss användare att tro att de är "mera generösa" att kompensera för misstag de gör.
Är det någon annan här som märkt samma njugga inställning? Jag har en spend på 1,5-2 milj/år på detta kort....och kommer definitivt inte att använda detta kort mer än till 150 000 kr/år för att erhålla 2-4-1.
Innan när AMEX har tabbat sig har man erbjudits en schablon kompensation på 5000 SAS Eurobonuspoäng. Denna mlöjlighet är nu borta trots att jag försökte prata med ansvarig gruppchefs handläggare på kundtjänst. Man ersätter inga misstag alls på AMEX. Troligen har man ekonomiska åtstramningar på AMEX - man har kanske varit för frikostig med att i början få oss användare att tro att de är "mera generösa" att kompensera för misstag de gör.
Är det någon annan här som märkt samma njugga inställning? Jag har en spend på 1,5-2 milj/år på detta kort....och kommer definitivt inte att använda detta kort mer än till 150 000 kr/år för att erhålla 2-4-1.