Senaste nytt

Amex guld och PP - vad är "medlemsperioden"

intuition

Medlem
Ursäkta om detta frågats förr, hittar dock ingen info om det.

Jag har ett Amex Guld och tog ut ett PP i april. Enligt Amex ingår 4 fria besök per år.
När jag loggar in på mitt konto på prioritypass.com står det dock:

Your membership plan includes:
  • 4 inclusive member visits per membership period. Any additional member visits will be charged directly to the payment card associated with your account at a rate of £15 per visit.
  • All visits for accompanying guests will be charged directly to the payment card associated with your account at a rate of £15 per person per visit.
Your membership refreshes 2020-03-31

Det finns inget som exakt beskriver vad min "membership period" är utan den enda tidsgräns som anges är 3 år fram i tiden från starten. Man kan ju då göra lite olika tolkningar vad "4 besök per år" betyder. Är det per kalenderår, per medlemsår i Amex, per 12-månaders period mellan 1.e april och 31 mars eller kanske faktiskt bara 4 besök fram till 2020-03-31?

Någon som har praktisk erfarenhet? För £15/besök är jag inte direkt sugen på att testa mig fram.

Per 12 månader i Priority Pass.
De har ingen aning om vad du har för kort hos Amex eller vad det kortet har för perioder.
Likadant fungerar det inte för dem att ha 4 besök per kalenderår, eftersom de vill att folk ska kunna bli medlemmar när som helst.
Det är fyra besök per 12 månaders period från när du först blev Priority Pass medlem.

Toppen