Senaste nytt

Amex 2-4-1, automatiskt avdrag på SAS.se?

Marcus_R

Medlem
Kanske är jag som missuppfattar detta, men som jag tolkar det känner den automatiskt av att jag har en 2-4-1, och drar av poängen precis på samma sätt som om jag skulle ringa Tallinn?

Inte sett innan, så måste vara nytt? Eller är detta kanske old news :)?
 

Attachments

  • Skärmklipp 2014-11-08 13.06.15.png
    Skärmklipp 2014-11-08 13.06.15.png
    67,1 KB · Visningar: 309

Alf

Medlem
Du måste alltid ringa Tallin om du vill använda 2-4-1. Det du fått är en kampanj som man kan boka direkt på hemsidan.
 

ekf

Medlem
Det där är nog bara en vanlig kampanj med halva priset, det rullar (minst) en sådan just nu.
Men bara en destination som kostar 60k poäng / person på kampanj (före rabatt). Nice i PLUS. Känns för övrigt horribelt dyrt med 60k poäng dit i PLUS när en i GO till Nordamerika kostar lika mycket... Med tanke på vad som ingår...
 

ekf

Medlem
Det skulle inte vara en bra funktion om webbsidan applicerade 2-4-1 voucher rabatt automatiskt.

Automatiskt är nog dumt, men det hade ju varit trevligt om man kunde välja att använda vouchern direkt i bokningsdialogen. Tex att den presenteras på samma sätt som kampanjerna ute till högerkanten, men med en kryssruta eller liknande för "apply amex voucher" eller så. Det skulle ju dessutom frigöra resurser i Tallinn så att de kan hjälpa till med de lite avancerade resorna, särskilt nu när det går att nyttja vouchern på *A.

Sen tycker väl jag att det hade varit schysst att kunna söka och boka *A awards direkt på hemsidan, med eller utan voucher, men det är nog att hoppas på för mycket :(
 

NotRyan

Medlem
Automatiskt är nog dumt, men det hade ju varit trevligt om man kunde välja att använda vouchern direkt i bokningsdialogen. Tex att den presenteras på samma sätt som kampanjerna ute till högerkanten, men med en kryssruta eller liknande för "apply amex voucher" eller så. Det skulle ju dessutom frigöra resurser i Tallinn så att de kan hjälpa till med de lite avancerade resorna, särskilt nu när det går att nyttja vouchern på *A.

Sen tycker väl jag att det hade varit schysst att kunna söka och boka *A awards direkt på hemsidan, med eller utan voucher, men det är nog att hoppas på för mycket :(
Det skulle bli för avancerat då Amex basic 2-4-1 bara gäller i Europa...
 
Toppen