Senaste nytt

American Airlines konkurshotade ?

Förlåt henrik l. Jag tog bort ditt inlägg av mistag. Jag ber om ursäkt.

Mitt svar till din inlägg är:

Rent juridiskt har Cathay Pacific inte någon skyldighet att transportera dig om American Airlines har gått i konkurs(inte konkursskydd), när du har använt miles från American AAdvantage.

När ANSETT(AN) gick konkurs för många år sedan, de andra Star Alliance flygbolag godkännde AN-plate biljetter inkl. bonusresor. Men det är ingen garanti, utan mer som goodwill.

Förlåt henrik l. Jag tog bort ditt inlägg av mistag. Jag ber om ursäkt.

Mitt svar till din inlägg är:

Rent juridiskt har Cathay Pacific inte någon skyldighet att transportera dig om American Airlines har gått i konkurs(inte konkursskydd), när du har använt miles från American AAdvantage.

När ANSETT(AN) gick konkurs för många år sedan, de andra Star Alliance flygbolag godkännde AN-plate biljetter inkl. bonusresor. Men det är ingen garanti, utan mer som goodwill.

Ingen fara. Så om det nu skulle gå illa får man hoppas att vännerna i alliansen fortsätter att vara vänligt inställda. Det finns väl ett närliggande fall i OneWorld med Mexicana. Dom verkar ju ha gått upp i rök. Någon som vet vad som hände där? Kan ju vara av generellt intresse vad som händer framförallt med miles om ett bolag i en allians går i konkurs.

Hmm, köpte ju precis en resa med SAS där en domestic är med AA dvs ORD -> DFW (CPH-ORD-DFW-IAD-CPH), om AA har strul så är väl SAS fortfarande skyldiga att se till att jag hamnar på slut destinationen eller?

Toppen