Senaste nytt

American Airlines flaggar upp intresse för 20 Boom Supersonic

Patrik

Medlem
Den ligger och väntar. Men jag menar titta på koncept som 777x som ändå är lik vanliga flygplan som blir försenade konstant. Och Supersonic har redan blivit försenad flera gånger.
Jag har svårt att se att om 777x som introducerades typ 2010 fortfarande inte flyger kommersiellt, så har jag svårt att se en helt ny design godkänd och i kommersiell produktion till 2029. Det är bara dryga sex år dit.

Klart det blir förseningar, men du skrev _någonsin_, tror nog att Boom har en hyfsad chans att få till en produkt till slut. Folk skrattade åt SpaceX också… så jag satsar på att du och Annie får göra sällskap och äta upp skor och hattar. :) Och även jag ser fram emot att flyga i överljudsfart, det närmaste jag kommit är en bokad biljett på Concorde som jag tyvärr avbokade. (ja ä inte bitter… o_O)
 

Tomas E

Medlem
Överljudsfart en längre tid med ikke integrerade motorer i flygplanskroppen/vingen.
Konstruktionen känns väldigt märklig minst sagt..
”Boom” kanske syftar på ljudet då motorfästet och vingen bryts av i samband med att flygplanet passerar ljudvallen? :eek:
Jag slår gärna Hachans följe, och äter upp Annie Lööfs sko om det här flygplanet är i serieproduktion och flyger kommersiellt 2029.
 

Hachans

Medlem
Toppen