Senaste nytt

Alla mina bokningar av bonusresor med Star Alliance avbokas

Espanyol

Ny medlem
I slutet av förra året bokade jag en bonusresa med star alliance via SAS hemsida. Några dagar senare fick jag plötsligt återbetalning av pengarna till mitt konto. Upptäckte då att min resa syntes inte längre i appen. Ringde supporten och fick reda på att mina resa hade automatsikt avbokats eftersom betalningen hade inte gått igenom i alla led i deras system. Detta trots att jag hade betalat och fått en bokningsbekräftelse. Supportagenten kunde inte förklara varför det blev så. Hursom så fanns platserna kvar och han bokade in mig och allt löste sig.

Nu har det dock hänt igen samma sak två gånger denna vecka. Hade bokat en bonusresa med LOT i måndags men när jag kontrollerade dagen efter så var resan borta. Poängen var också borta. Efter tre timmar i telefonkö var det samma visa igen som förra gången. Resan hade automatiskt avbokats och ingen förklaring varför. Fick tillbaka mina poäng och uppmaning att boka på nytt. Jag bokade samma dag en ny bonusresa med LOT. Betalade och fick bekräftelse via mail. När jag loggar in idag är resan borta. När jag söker på bokningsreferens får jag följande meddelande. ”Det verkar som att din bokning har avbokats. Du kan tyvärr inte se avbokningsdetaljerna online. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.”

Uppenbarligen avbokas av någon anledning alla mina bokningar när jag bokar en bonusresa med star alliance via SAS hemsida. Någon som har råkat ut för något liknande eller har någon idé vad som är orsaken?

Det samme har skjedd på to bookinger denne uken. Booket via sas.no, betaling ble trukket og bekreftelse på mail. Ca 2 timer senere er bookingen automatisk kansellert med samme melding du fikk. Poeng, CT og avgifter kommer ikke tilbake, må ringe inn til kundeservice for å få ordnet det. Tror løsningen er å kun booke reiser via telefon for tiden.

Jag hade en liten tvist, eller vad man nu ska kalla det, mellan mig, Thai airways och SAS som renderade i ett liknande scenario.
Long story short så bokade Thai automatiskt om oss till en ny flight som krockade med vår connection. Jag kontaktade SAS som ej kunde boka om oss då det ej fanns tillgänglighet, så i desperation kontaktade jag Thai som dock menade att det fanns stolar. Thai lyckades då boka in oss på en ny flight, vilket blev ändringar i appen - men kort därefter avbokades resan, då SAS ej "bekräftat" dem (vilket måste göras inom 12-24h). Så jag kontaktade Thai igen, som snällt bokade in oss igen, ringde sedan upp SAS fort som attan, som lyckades bekräfta biljetterna.

Så.. det kan ju vara något liknande? Att biljetterna utfärdas av LOT men att SAS inte bekräftar dem? Eller omvänt?

Toppen