I slutet av förra året bokade jag en bonusresa med star alliance via SAS hemsida. Några dagar senare fick jag plötsligt återbetalning av pengarna till mitt konto. Upptäckte då att min resa syntes inte längre i appen. Ringde supporten och fick reda på att mina resa hade automatsikt avbokats eftersom betalningen hade inte gått igenom i alla led i deras system. Detta trots att jag hade betalat och fått en bokningsbekräftelse. Supportagenten kunde inte förklara varför det blev så. Hursom så fanns platserna kvar och han bokade in mig och allt löste sig.
Nu har det dock hänt igen samma sak två gånger denna vecka. Hade bokat en bonusresa med LOT i måndags men när jag kontrollerade dagen efter så var resan borta. Poängen var också borta. Efter tre timmar i telefonkö var det samma visa igen som förra gången. Resan hade automatiskt avbokats och ingen förklaring varför. Fick tillbaka mina poäng och uppmaning att boka på nytt. Jag bokade samma dag en ny bonusresa med LOT. Betalade och fick bekräftelse via mail. När jag loggar in idag är resan borta. När jag söker på bokningsreferens får jag följande meddelande. ”Det verkar som att din bokning har avbokats. Du kan tyvärr inte se avbokningsdetaljerna online. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.”
Uppenbarligen avbokas av någon anledning alla mina bokningar när jag bokar en bonusresa med star alliance via SAS hemsida. Någon som har råkat ut för något liknande eller har någon idé vad som är orsaken?
Nu har det dock hänt igen samma sak två gånger denna vecka. Hade bokat en bonusresa med LOT i måndags men när jag kontrollerade dagen efter så var resan borta. Poängen var också borta. Efter tre timmar i telefonkö var det samma visa igen som förra gången. Resan hade automatiskt avbokats och ingen förklaring varför. Fick tillbaka mina poäng och uppmaning att boka på nytt. Jag bokade samma dag en ny bonusresa med LOT. Betalade och fick bekräftelse via mail. När jag loggar in idag är resan borta. När jag söker på bokningsreferens får jag följande meddelande. ”Det verkar som att din bokning har avbokats. Du kan tyvärr inte se avbokningsdetaljerna online. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.”
Uppenbarligen avbokas av någon anledning alla mina bokningar när jag bokar en bonusresa med star alliance via SAS hemsida. Någon som har råkat ut för något liknande eller har någon idé vad som är orsaken?