Dr. Miles skrev:Är det den här artikeln?Alitalia crisis talks as cash-crunch looms - FT.comKlicka för att utvidga...
Korrekt
Dr. Miles skrev:Är det den här artikeln?Alitalia crisis talks as cash-crunch looms - FT.comKlicka för att utvidga...
pep skrev: Alitalia får redningskransAktionærer godkender kapitaltilførsel til Aliitalia, som derved undgår konkurs.Der er blevet tilføjet kapital for 300 millioner euro (omkring 2,23 milliarder kroner) til Alitalia, der har 14.000 ansatte. Set påAlitalia får redningskrans - Luftfart - Transport - BrancherKlicka för att utvidga...
Nja, skulle inte säga att LH (eller Star Alliance) har så väldigt bra täckning i Italien, i alla fall inte så bra som jag önskar. Mycket Germanwings från icke-hub (FRA, MUC, DUS), vilket inte duger.Palazzi skrev:6. KLM/AF, BA & LH har väldigt stor teckning i Italien, vilket gör det smidigt med anslutningar ut i världen.Klicka för att utvidga...
MartinH skrev:Nja, skulle inte säga att LH (eller Star Alliance) har så väldigt bra täckning i Italien, i alla fall inte så bra som jag önskar. Mycket Germanwings från icke-hub (FRA, MUC, DUS), vilket inte duger.Klicka för att utvidga...
Alx skrev:Lite lätt egoistiskt tänkt så hoppas jag att AZ åtminstonde överlever till och med 7/12. Då sker nämligen min sista bokade AZ-flight. Helst hoppas jag såklart att AZ blir kvar eftersom de (bortsett från AF hopplösa Toulouse-linje) är det enda SkyTeambolaget som trafikerar Malta.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Min gissning är att man avvecklar tidigt efter nyår...Trevligt att ni åtminstone får tillbaka två alternativ, inom OW, på helårsbasis:Sedan tidigare har jag observerat att BA kommer tillbaka med en linje till LGW (tyvärr inte LHR), men kanske smidigare är att österrikiska NIKI går in på helårsbasis f.r.o.m 14:e Mars 2014.Niki är väl affiliate-member genom Air Berlin, så blir smidigt att ta sig till Sverige. För långresor västerut är man väl fortsatt förpassad till LH, SAS & TK? Emirates är ju osmidigt till NYC...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ärligt talat, de är rätt kreativa i Italien när det gäller att bända lite regler...Klicka för att utvidga...