B
Bryant
Guest
Läste detta och det ser ju inte allt för ljust ut för AZ, men de har ju klarat sig förr.
Alitalia on the verge of bankruptcy
Alitalia on the verge of bankruptcy
Klippan skrev:Gamla plan?Alitalia har ju en rätt ung flotta, deras 332:er är väl alla från 2009 och senare. Svårt att se hur AF/KLM skulle ha råd att ta hand om den soppan, då känns etihad som troligare alternativ (om någon)Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Stämmer, men:Visa bifogad bild 12457MD80/90 är väl utfasade, men resterande är inte purunga... Undantaget är som du skriver 332.Men när många bolag beställer A350 / 787/ Cseries etc vill nog få sitta på en flotta som snittar ens 8årKlicka för att utvidga...
Bryant skrev:Jag har en resa med AZ den 11/1. Först var jag endast oroligt eftersom det är en mistakefare, nu är jag även orolig för en KK.Klicka för att utvidga...
Bryant skrev:Jag har en resa med AZ den 11/1. Först var jag endast oroligt eftersom det är en mistakefare, nu är jag även orolig för en KK.Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Alitalias stora mångfald av mistake fares via OJs det senaste året lär nog inte ha bättrat på företagets likviditet. Vi talar om ett stort systematiskt fel som har vart långt ifrån en hemlighet på bloggar och forum under en längre tid.Klicka för att utvidga...
Klippan skrev:Gamla plan?Alitalia har ju en rätt ung flotta, deras 332:er är väl alla från 2009 och senare. Svårt att se hur AF/KLM skulle ha råd att ta hand om den soppan, då känns etihad som troligare alternativ (om någon)Klicka för att utvidga...
Air France-KLM confirms that there are no negotiations on the purchase of all or part of the shares held by Italian investors," a spokeswoman for the Franco-Dutch airline said on Monday.Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Enligt Financial Times artikel om detta idag har Alitalia enligt vissa källor endast pengar som räcker till drift/bränsle veckan ut. Flera krediter som löper ut!? Kan inte länka då FT online kräver medlemskap.Klicka för att utvidga...
Financial Times skrev:Alitalia has sufficient cash to get through the week but then has to find a new “solution”, said the industry source close to negotiations over the company’s future. “We are absolutely confident that a solution will be found,” the source added.“We are working on it,” Maurizio Lupi, transport minister, told reporters after a second day of ministerial meetings on Alitalia, which is considered a national strategic asset. “Yesterday, I was optimistic, today too,” he added.Klicka för att utvidga...