Senaste nytt

Alitalia erbjuder gratis Chauffeur service till medium/long haul flight Business class passagerare

Dr. Miles

Expert
Sedan i slutet av december 2015 erbjuder Alitalia gratis Chauffeur service till Business class passagerare till utvalda medium/long haul destinationer.

Alitalia Chauffeur service.jpg
(Foto: Alitalia)

Alitalias egna destinationer som Abu Dhabi, New York och destinationer som Sydney, Melbourne, Singapore osv som de inte flyger själva utan när man flyger vidare med Etihad Airways via Abu Dhabi.
De kommer också att utöka denna tjänst även till kommande destinationer som Santiago de Chile och Mexico City.

Chauffeur service är tillgängligt endast för dem som har köpt betald Alitalias Business class biljett till/från dessa destinationer.
Alitalia skrev:
Free chauffeur service for business class traveller to 35 destinations

Starting next week, Alitalia will offer a complimentary chauffeur car service for its business class customers who fly to 35 destinations served directly or via Abu Dhabi.

The chauffeur car service is available for Alitalia flights to Abu Dhabi (from Rome , Milan and Venice) and New York JFK from Rome and also to destinations served in conjunction with Etihad Airways, such as Sydney, Melbourne, Perth, Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur, Mumbai, Delhi, Hong Kong and Johannesburg.

The service will be extended from May when Alitalia launches new long-haul flights to Santiago and Mexico City.

Once a business class ticket has been purchased and the service booked, on the day of departure a chauffeur meets and greets customers and accompanies them to the airport. After the flight with Alitalia, another chauffeur meets the traveller at the arrival airport and takes them to their chosen address.

The same arrangements apply for the return trip.

Källa: Press Releases - 2015-12-17c - Alitalia

rvarttinen

Medlem
Trevligt! Är bokad på en liten resa med Emirates och då har vi fått transport till och från Arlanda och i Dubai. Kul att fler bolag tar och ordnar med en sådan här tjänst för resenärer i affärsklass.

Toppen