Senaste nytt

Akut: Behöver hitta award biljetter till Melbourne/Christchurch

Nej, du får inte att ett "hål" i resan. Du kan tex flyga till Narita och vidare från Haneda då det räknas som co-terminals, men man får inte ha "tomma" sektorer.
Nu när du säger det låter det ju fullt rimligt. Tänkte inte på att det blir ett konstigt hål i mitten. Nåja, lösningen verkar ha funnits!

Har hittat ARN-MUC-SFO-YVR-MEL imorgon som ser möjlig ut. Får man flyga till MEL åt det hållet, dvs över Nordamerika? Fråga 2: har ett provisoriskt pass till vår infant med den tidigare rutten inskriven på. Destinationen är ju densamma, men rutten förändras ju nu. Behöver vi då skaffa nytt provisoriskt pass? Någon med erfarenhet av detta? Skulle ju även teoretiskt kunna ske ombokningar under en resas gång och vore ju märkligt om inte det provisoriska passet skulle vara giltigt då resonerar vi, men de var väldigt noga med att anteckna hela rutten i passet på polisstationen.

Det ska inte vara några problem. Frågade en agent detta förra veckan när jag tittade på lite andra resor.
Och detta som Palmen säger är just nu pga att många inte får/kan flyga över ryskt luftrum, så inget som vanligtvis godkänns
Så nu tillåter dom oftast den vägen tillfälligt

Och detta som Palmen säger är just nu pga att många inte får/kan flyga över ryskt luftrum, så inget som vanligtvis godkänns
Så nu tillåter dom oftast den vägen tillfälligt
Och jag kan passa på att tillägga att långt ifrån alla agenter godkänner det. Har nyss bokat en retur åt "fel håll" från Tokyo, vissa agenter menar att det inte är tillåtet. Tänker bara att det kan vara bra för @ljt att veta att det är värt att ringa igen om någon agent menar att det inte är tillåtet.

Min observation är att flera svensktalande agenter inte vill boka åt det hållet medan ingen av de engelsktalande jag pratat med haft några problem med det. Kan såklart vara en slump men så har det sett ut när jag ringt iaf och därför väljer jag oftast de engelsktalande när jag vill få igenom något liknande.

Toppen