Cristoffer Cedergren skrev:INCLUDING LOYALTY.R.I.P Eurobonus.Klicka för att utvidga...
Vet vi det? Kan vara så att SAS inte ser ut att gå så bra och att de drar sig ur innan det går ännu sämre.Tobbe.O skrev:Visar på att SAS har utvecklats i rätt riktning ekonomiskt och att Air France/KLM ser potential i bolaget!Troligen bättre och stabilare med Air France/KLM än de två bolagen (Castelake och Lind invest) som idag äger delar av bolaget.Klicka för att utvidga...
Remington Steele skrev:Hoppas inte på ändringar för Eurobonus, illa nog med övergång till SkyTeam.Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Har väl pratats mycket om att just Eurobonus är det stora värdet i SAS, dvs. kunderna, så frågan blir väl huruvida man tycker att varumärket är starkt nog att behållas eller om det skall vävas in i FlyingBlue, oavsett bör de tillämpa någon form av konvertering vid övergång så medlemmarna har kvar sitt värde i lojalitetsprogrammet, annars kan kunderna lika gärna byta program/allians, men, med risk för att ta plats på balkongen i mupparna så brukar tyvärr sällan ändringar vara till fördel för oss slutkunder...Jag är försiktigt positiv tillsvidare, när AF/KLM först gick in som ägare för ett par år sedan trodde många att undergången var nära vad gäller främst awardresor, men det har även öppnats nya spännande destinationer och bolag för våra poäng. Visst har tillgången varit bitvis sämre och bokningsfunktioner mm. har lämnat mycket att önska, men man kan tänka sig att en harmonisering här även kan innebära bättre och stabilare verktyg för den typen av bokningar med förhoppningsvis lite bredare tillgång på awardplatser.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Om man samtidigt köper flygbolaget som ligger bakom det är värdet högst begränsat och knappt mer än en glorifierad epostlista. Du får all datan du vill ha ändå. Och att driva två paralella bonusprogram blir bara konstigt. Går affären igenom kan vi räkna med att Eurobonus viks in i Flying Blue.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Ja, det pratas väldigt mycket om det på forum. Men i verkligheten är det inte. Värdet i Eurobonus ligger i datan du kan få om kunderna etc. Du kan analysera resmönster och till viss del också locka folk. Och det är oerhört lockande såklart, om det skulle säljas som självständig produkt.Om man samtidigt köper flygbolaget som ligger bakom det är värdet högst begränsat och knappt mer än en glorifierad epostlista. Du får all datan du vill ha ändå. Och att driva två paralella bonusprogram blir bara konstigt. Går affären igenom kan vi räkna med att Eurobonus viks in i Flying Blue.Och sen förklarar detta Embraeraffären. Det blir Cityhopper Köpenhamn helt enkelt och planen kan slingas med KLMs flotta. Det blir bra.Klicka för att utvidga...
travelmode skrev:Och då kanske Eurobonus Lifetime gold får en annan innebörd dessutomKlicka för att utvidga...
chazzie skrev:Håller med, värdet i kunderna är lika med datat, sen gäller det dock att få med de kunderna vid köp också, så vad jag menar är att man kan inte lämna kunderna "lottlösa" och tro att alla följer med, men ger man en rimlig konvertering till nya programmet så tror jag många följer med, trots allt är väl FlyingBlue av gott renommé i egenskap av lojalitetsprogram vilket så klart också blir en parameter i det hela.Klicka för att utvidga...
Anko van der Werff bekräftar också att lojalitetsprogrammen EuroBonus och Flying Blue ska slås samman. Flying Blue hade ensam en omsättning på 811 miljoner euro under 2024.Remington Steele skrev:Hoppas inte på ändringar för Eurobonus, illa nog med övergång till SkyTeam.Klicka för att utvidga...
Frågan är väl hur mycket som ligger i namnet "Eurobonus" i sig, oavsett innehåll, respektive kunddatabasen och intäkterna från poängförsäljning till kreditkortsbolag? Tappar de kreditkortsintäkter på några års sikt om det blir "SAS Flying Blue" i reklamen och på själva korten? Förmodligen inte om övergången sköts på ett snyggt sätt, och uppsättningen kreditkort finns kvar ungefär oförändrad.chazzie skrev:Har väl pratats mycket om att just Eurobonus är det stora värdet i SAS, dvs. kunderna, så frågan blir väl huruvida man tycker att varumärket är starkt nog att behållas eller om det skall vävas in i FlyingBlue, oavsett bör de tillämpa någon form av konvertering vid övergång så medlemmarna har kvar sitt värde i lojalitetsprogrammet, annars kan kunderna lika gärna byta program/allians, men, med risk för att ta plats på balkongen i mupparna så brukar tyvärr sällan ändringar vara till fördel för oss slutkunder...Klicka för att utvidga...
Det enda ljuset i tunneln.Doctor-X skrev:Om EBD blir FB Platinum öppnas ju iaf enligt dagens förutsättningar AF F awards.Blir spännande att se vad en ev växlingskurs mellan programmen blir.Klicka för att utvidga...
Doctor-X skrev:Om EBD blir FB Platinum öppnas ju iaf enligt dagens förutsättningar AF F awards.Blir spännande att se vad en ev växlingskurs mellan programmen blir.Klicka för att utvidga...