Håller med.
SAS snack om "sekundär-hubbar" i ARN, OSL betyder inget. Ingen av de tre städerna har tillräckligt underlag för någon omfattande O/D trafik långdistans.
Kan ju till och med bli så att man gör bypass på ARN och OSL för en del kortdistanstrafik om Embraerflottan används för att mata CPH mfl hubbar.
Däremot tror jag att Danska statens intresse faktiskt ligger just i CPH. Visst, att bolaget ska vara lönsamt är väl bra, men det är bara ett medel för att skydda CPH. Det gäller arbetstillfällen och investeringar både i sas och infrastruktur (utan CPH ingen Öresundsbro tex, inga tåglinjer, metro eller motorväg på Amager) men också prestige och självbild. Köpenhamn må vara "wonderful" men 2 miljoner invånare (i ett land med 4 miljoner) är inte mer än en fluglort på kartan och motiverar inte i sig en flygplats för 40 miljoner passagerare och frakt (tänk DHL med kapacitet på 40 000 paket i timmen 24/7).