Senaste nytt

airBaltic (generell diskussion)

stopover

Medlem
En samlingstråd för generella frågor, funderingar, tankar, kommentarer beträffande airBaltic.

Kampanjer och diverse erbjudanden kan diskuteras i separata trådar.

#airBaltic
 

stopover

Medlem
En liten hyllning till airBaltics dedikerade kundtjänst för flygbolagets Executive- och VIP-medlemmar.

Som det tidigare diskuterats i denna tråd så erbjuder airBaltic fortfarande en once-in-a-lifetime statusmatchning till airBaltic Clubs högsta nivå, VIP. Man kan matcha bl.a. sin EBG/EBD mot denna.

En av då mest intressanta fördelarna med detta erbjudande är att man som VIP får 2st business class upgrade vouchers (per kvalificerande period) som kan användas antingen till att uppgradera ens egna eller någon annans biljett. 1 voucher = 1 person för ett segment.

Uppfyller man de generella villkoren för uppgraderingen så finns det möjlighet att uppgradera valfri sträcka – det kan vara t.ex. ARN-RIX eller RIX-DXB.

Efter att ha matchat min EB till VIP i somras så har jag tagit några enstaka flygturer både i eco och business med airBaltic under de senaste 9 månaderna och det har funkat galant. Den initiala tanken var att använda dessa vouchers på ett flyg till LPA eller typ RAK för att få maximal värde. Men efter att ha kollat på möjliga destinationer för en sommarlovsresa i juni så föll valet istället på Tbilisi (TBS).

Genomför bokningen och skickar ett WhatsApp-meddelande till VIP-support med alla nödvändiga detaljer och mina preferenser kring uppgraderad sittplats ombord.

Det tar VIP-supporten 7 minuter att fixa uppgraderingen. På en lördag. No questions asked. Även om jag inte kommer kunna återkvalificera mig till VIP för nästa period så kommer det säkert ändå bli några flyg med BT då och då. Servicen är såpass bra, kudos.
 
Har 2 flyg inbokade med AirBaltic under sommaren. I går fick jag mail om att informationen om min bokning, med inloggningsuppgifter till den, skickats till någon främmande person. Många tycks ha drabbats. Istället för att ändra bokningsnummer så har de spärrat möjligheten till köp av service samt incheckning online. Vilket av flygen som drabbats, eller om det är båda, får man lista ut själv.

Jag är inte direkt imponerad.
 

Attachments

  • Screenshot_20230515-064830.png
    Screenshot_20230515-064830.png
    399,4 KB · Visningar: 106

MLC

Medlem
Som VIP får man gratis "1 piece of sports equipment with a max. weight 23 kg free of charge". Tror ni man kan checka in en vanlig väska som det?
 

sweflyer

Medlem
Flög nyligen airBaltic för första gången på kanske 10 år. Sist kunde man kreditera Arlanda-Riga till Eurobonus - men jag tror inte det går längre, eller?
Ingen stor förlust i så fall, kan inte vara speciellt mycket poäng det handlar om
 

stopover

Medlem
Flög nyligen airBaltic för första gången på kanske 10 år. Sist kunde man kreditera Arlanda-Riga till Eurobonus - men jag tror inte det går längre, eller?
Ingen stor förlust i så fall, kan inte vara speciellt mycket poäng det handlar om
Hade flyget ett SK-flygnummer?
 

pswe

Medlem
Flög nyligen airBaltic för första gången på kanske 10 år. Sist kunde man kreditera Arlanda-Riga till Eurobonus - men jag tror inte det går längre, eller?
Ingen stor förlust i så fall, kan inte vara speciellt mycket poäng det handlar om
Det stämmer, inga poäng till Eurobonus där.
 
Toppen