Senaste nytt

Air France återbetalningsbara biljetter??

Läste att Air France fram till en bit in på nästa år har återbetalningsbara biljetter oavsett biljettyp. Tyckte det lät för bra för att vara sant. Om jag köper en billig biljett på Air France avgång säg i november och väljer att inte vilja åka. Kan jag då få tillbaka pengarna då? Eller finns det någon konstig hake.

Läste att Air France fram till en bit in på nästa år har återbetalningsbara biljetter oavsett biljettyp. Tyckte det lät för bra för att vara sant. Om jag köper en billig biljett på Air France avgång säg i november och väljer att inte vilja åka. Kan jag då få tillbaka pengarna då? Eller finns det någon konstig hake.

Det är ganska tydligt på Air France hemsida vad som gäller:

* 100% changeable or refundable tickets

For all tickets excluding group rates and allotments

Changes

• You can change the date and/or destination of your ticket, regardless of your ticket’s fare conditions, up to the day of departure of your first flight. If the price of your new ticket is higher, you will only pay the fare difference.
Refunds
  • You can request a ticket refund at any time before the departure of your first flight, for any trip scheduled on or before 31 March 2022. If you purchased a non-refundable ticket, you will receive a voucher valid for 1 year. This voucher can be refunded at any time during its validity.

Tips; skärmdumpa reglerna som gällde när du bokade. Spara. Använd vid krångel senare. Det har jag haft nytta av då KLM/AF ändrat reglerna fler gånger än de själv har koll på.

Toppen