agehall skrev:Är det inte billigare att flyga till GOT?Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Varför tramsas med SAS när de billigaste SWISS biljetterna ger 500 miles per leg...Klicka för att utvidga...
FFS skrev:Skulle du kunna ge ett exempel. Jag tror att jag inom kort kommer att ha ca 19600 a3-poäng. Skulle sitta fint med en billig rea från ARN för att knyta ihop säckenKlicka för att utvidga...
cantona skrev:Fler som har svårigheter att logga in på A3 konto?Klicka för att utvidga...
Kollat bokningsklasserna.joa skrev:Ligger med plattan i sängen så jag har inte tillgång till mina bokningsklasser nu.Mitt Thai gold går strax ut och jag kommer inte att kunna kvalificera för en ny period pga av kommande pappaledighet.Ska dock flyga till kina med SAS nästa lördag och sedan till Dallas med LH en par vckor senare. Bokningsklasserna ger mig i alla fall fulla poäng på Thai men det kommer inte att räcka. Kan jag hinna lösa det för att bli guld hos Aegean på dessa resor och hur gör jag det med så kortvarsel? Och hur länge gäller guld där?Båda resorna är i ekonomi.Klicka för att utvidga...
joa skrev:Kollat bokningsklasserna.Lufthansa: Arlanda-Frakkfurt-Dallas är V och på tillbakavägen W alla sträckor.SAS: Arlanda- Copenhagen-Beijing är H och M på tillbakavägen.Så, skulle det funka att skarapa ihop till guld och hinner jag lösa det. Är ju bara knappt en vecka kvar till första resan....Klicka för att utvidga...
Crap.....Olle A skrev:Bokningsklasserna V och W på Lufthansa ger bara 50% av milesen tyvärr medans H och M på SAS ger 100%.Detta skulle ge ungefär 5990 poäng för IAH och 9640 poäng för PEK alltså sammanlagt ca.15630 poäng.Med en lite högre bokningsklass på LH hade du fått ihop till guld på dessa resor.Klicka för att utvidga...
joa skrev:Crap.....Och jag som tycker Thai är snåla med poängen...Klicka för att utvidga...
Jo, det är ju faktiskt sant. De krävs ju bara 20.000 och på Thai 50.000 (eller 80.000 på två år) så då kan man ju förstå att de kanske är lite hårdare på bokningsklasserna.twiggs skrev:Tja, hade du bara haft en något högre bokningsklass så hade du haft ett Star Alliance-guldkort för minst 3,5 år framöver vilket inte alls är snålt – DET ÄR GENERÖST!Klicka för att utvidga...
joa skrev:Hur tolkar man miltabellerna på Aegeans hemsida?Står ju både minimum miles och flat miles på de flesta bolag. Vad har dessa tabeller att göra med vad man verkligen får?Klicka för att utvidga...
joa skrev:Hur tolkar man miltabellerna på Aegeans hemsida?Står ju både minimum miles och flat miles på de flesta bolag. Vad har dessa tabeller att göra med vad man verkligen får?Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Minimum Miles= Ibland blir din Accrual factor x antal miles väldigt liten. För att säkerställa att du inte bara får småslattar med miles om du flyger mycket korta sträckor så finns det ofta Minimum Miles. Du får t.e.x 500mi trots att du bara flugit 80mi. SWISS har höga minimum miles till Aegean.Klicka för att utvidga...